سوریه «نسل کشی ارامنه» را به رسمیت شناخت/ رئیس پارلمان: ترکیه در اقدامات خصمانه خود به تفکر عثمانی پایبند است

سوریه «نسل کشی ارامنه» را به رسمیت شناخت/ رئیس پارلمان: ترکیه در اقدامات خصمانه خود به تفکر عثمانی پایبند است
پنج‌شنبه 24 بهمن 1398 - 16:56

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نمایندگان پارلمان سوریه، «نسل‌کشی ارامنه» در ابتدای قرن بیستم توسط امپراتوری عثمانی را به رسمیت شناختند.

العالم - سوریه

نمایندگان پارلمان سوریه امروز (پنجشنبه) به ریاست «حمود صباغ» با اکثریت آراء «نسل‌کشی ارامنه» را به رسمیت شناخت و محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پارلمان سوریه همچنین «هرگونه تلاشی برای انکار این جنایت و تحریف حقیقت تاریخی در خصوص آن را» محکوم و تأکید کرد که «نسل کشی ارامنه» از شنیع‌ترین جرائم ضد بشری بوده است.

نمایندگان سوری در قطعنامه خود از دیگر پارلمان‌های جهان نیز خواستند تا «نسل کشی ارامنه» را به رسمیت بشناسند و آن را محکوم کنند.

«حمود صباغ» رئیس پارلمان نیز در سخنانی به اقدامات ترکیه در شمال سوریه پرداخت و گفت: «ترکیه در اقدامات خصمانه خود به تفکر عثمانی پایبند است. اجداد اردوغان جنایت زشتی را علیه ارمنی‌ها مرتکب شدند و مردم سوریه به خوبی اینگونه جنایت‌ها را درک می‌کنند؛ چرا خود که در معرض این نوع تروریسم وحشیانه و جنایتکارانه هستند و اینکه این مردم سوریه بودند که فراریان ارمنی از وحشیگری‌های عثمانی را پناه دادند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها