کنفرانس «نقض حقوق بشر در بحرین» | بازداشت خودسرانه 349 نفر در سال 2019/ شکنجه فجیع فعالان حقوق زنان و کودکان در بحرین

کنفرانس «نقض حقوق بشر در بحرین» | بازداشت خودسرانه 349 نفر در سال 2019/ شکنجه فجیع فعالان حقوق زنان و کودکان در بحرین
پنج‌شنبه 24 بهمن 1398 - 18:04

سازمان های حقوقی بحرین در بیرون پایتخت لبنان  کنفرانسی مطبوعاتی درباره اقدامات  نظام رژیم آل خلیفه در  نقض حقوق بشر بحرین در سال 2019 برگزار کردند.

العالم بحرين

"جواد فیروز" رئیس سازمان دموکراسی و حقوق بشر و نماینده پیشین مجلس که سلب تابعیت شده در این کنفرانس گفت: از سال 2017 تا امروز احکام اعدام مخالفان افزایش یافته است.

وی گفت: هفته گذشته مقامات بحرینی نه تن از علمای دینی را بازداشت کردند که بیانگر ظلم مذهبی دولت است.

«جواد فیروز» با اشاره به افزایش موارد نقض حقوق بشر، گسترش تبعیض‎های فرقه‎ای، آزار و اذیت‎های مذهبی، سرکوب آزادی‎های عمومی و انزوای سیاسی، گفت که جامعه جهانی بایستی دولت بحرین را به پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر و منشور سازمان ملل و همچنین اجرای اصلاحات و توصیه‎های کمیسیون تحقیق مستقل ملزم کند.

بازداشت خودسرانه 349 بحرینی در سال 2019

«باقر درویش» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین نیز در این مراسم به تشدید موج سرکوب‎ انقلابیون طی سال گذشته میلادی اشاره کرد و گفت که در نیمه نخست سال 2019، 349 نفر خودسرانه بازداشت شده‎اند که از این تعداد، 20 نفر را کودکان و 3 نفر را زنان شامل می‎شوند. همچنین در این بازه زمانی، 477 نفر، از جمله 25 کودک و 5 زن، به اتهام‎های سیاسی به مراجع قضایی ارجاع شده‎اند.

درویش افزود، در نیمه نخست سال گذشته میلادی، نیروهای امنیتی 2125 بار به مناطق مسکونی یورش برده و 386 منزل و تاسیسات خصوصی را هدف قرار دادند. این نیروها همچنین با ایجاد 330 پاسگاه، آزادی تردد را محدود و اقدام به تفتیش شهروندان کردند.

این فعال حقوق بشر بحرین همچنین به اقدامات تحریک‎آمیز رسانه‎ای علیه مدافعان حقوق بشر، فعالان سیاسی، شهروندان بحرینی و نهادهای سیاسی مخالف رژیم و همچنین نهادهای حقوق بشری اشاره کرد.

باقر درویش با اعلام اینکه ده‌ها مورد از اهمال و کوتاهی پزشکی در حق زندانیان وجود دارد، تأکید کرد رژیم مشغول شکنجه زندانیان است و آنها را از حق دسترسی به درمان و پزشک محروم کرده است.

فعالان حقوق زنان در زندان های بحرین به بدترین شکل شکنجه می‎شوند

«فاطمه یزبک» از فعالان حقوقی نیز در این کنفرانس، خاطرنشان کرد که مقام‎ها بحرینی به هیچ محاکمه‎ای عادلانه پایبند نیستند و رژیم در اواخر ژوئیه دو زندانی عقیدتی و دو قربانی شکنجه را در پی برگزاری محاکمه ناعادلانه اعدام کرد.

یزبک با اشاره به این‎که فعالان حقوق زنان در زندان های بحرین به بدترین شکل شکنجه می‎شوند، افزود دادگاه های رژیم آل‌خلیفه به حقوق زنان و کودکان کوچکترین اهمیتی نمی دهد و احکام ناعادلانه‎ای علیه ده‎ها کودک زندانی صادر کرده اند.

به گفته این فعال بحرینی، طی 5 ماهه نخست سال 2019، 30 کودک به اتهامات سیاسی بازداشت و 20 کودک نیز در همین بازه زمانی، به صورت خودسرانه دستگیر شده‎اند. همچنین طی این مدت 33 مورد شکنجه کودکان زندانی و 33 مورد نقض حقوق آنها ثبت شده است.

پربیننده ترین خبرها