تصاویر کم نظیر از کولاک و برف سنگین در گیلان/ راه های روستایی همچنان بسته است

تصاویر کم نظیر از کولاک و برف سنگین در گیلان/ راه های روستایی همچنان بسته است
شنبه 26 بهمن 1398 - 10:00

به دنبال کولاک و بارش شدید و کم سابقه برف در گیلان، اگر چه راه های اصلی این استان بازگشایی شده ولی همچنان شمار زیادی از راه های روستای بسته است.

العالم ـ گوناگون

بارش یک و نیم متری برف در استان گیلان منجر به قطع برق مناطقی از شهرها و روستاهای این استان، مسدود شدن راه های اصلی و فرعی شهری و بین شهری و روستاها، قطع آب و تلفن در شماری از مناطق این استان شد.

علاوه بر رشت مرکز استان گیلان، لاهیجان، صومعه سرا، رودبار، آستانه، فومن، رودسر، لنگرود از شهرستانهایی هستند که برف سنگین بیشترین تاثیر را بر آنها گذاشته و زندگی در این شهرها دشوار شده است.

وسعت ۱۴ هزار کیلومترمربعی برف در گیلان

رضا اردکانیان، وزیر نیرو وسعت بارش برف در گیلان را ۱۴ هزار کیلومترمربع اعلام و خاطرنشان کرد، برف در گیلان ۲۷ برابر کشور بارید. ۲۷۰ تیم برای رفع مشکل آب و برق در استان گیلان فعال هستند.

هم اکنون مسیر های اصلی دسترسی به استان گیلان از جمله مسیرهای آزادراهی و جاده قدیم قزوین به رشت بازگشایی شده است. ولی بخش های زیادی از راه های روستایی همچنان مسدود است.

اعزام بالگرد اورژانس برای انتقال گرفتاران در برف

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام بالگرد اورژانس برای انتقال افرادی که در محدوده رشته رود استان گیلان در برف گرفتار بودند، خبر داد.

مجتبی خالدی گفته، به علت حجم سنگین بارش برف که باعث سقوط بهمن در رشته رود (حوالی رودبار) شد تعدادی از ساکنان گرفتار شدند که به محض اطلاع اورژانس از این خبر، بالگرد اورژانس هوایی رشت برای نجات اهالی روستا به این مناطق اعزام شد.

بنابر اعلام سخنگوی سازمان اورژانس بر اثر بارش برف و‌ ریزش بهمن در استان گیلان ۷ نفر جان باخته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

امدادرسانی هلال احمر در ۱۶۳ محور کوهستانی برف‌گیر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی هلال احمر در ۱۶۳ محور کوهستانی برف‌گیر خبر داد.

مرتضی سلیمی از انتقال ۱۲۱ نفر به نقاط امن و ۳۲ نفر به مراکز درمانی در پی بارش برف خبر داد و افزود: ۷۱۳۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و ۸۴۹ خودرو نیز از برف رهاسازی شده است.

بازگشایی ۳۵ درصدی معابر روستایی گیلان

رضا اسلامی مدیرکل مدیریت بحران گیلان از اعزام ۲۵۲ تیم راهداری جهت بازگشایی معابر روستایی خبر داده است.

بنابر گزارش های منتشر شده تا روز چهارشنبه (24 بهمن ماه) ۳۵ درصد از راه های روستایی بازگشایی شده که بنابر گفته مسوولان قرار بود این میزان تا آخر همین روز به 55 درصد برسد.

تصاویر زیبا و کم نظیر برف و کولاک در مناطق روستایی استان گیلان را مشاهده کنید:

پربیننده ترین خبرها