لندن: پس از برگزیت هم تحریم‌های سوریه را اجرا می‌کنیم

لندن: پس از برگزیت هم تحریم‌های سوریه را اجرا می‌کنیم
سه شنبه 29 بهمن 1398 - 02:58

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور حتی پس از خروج کامل از اتحادیه اروپا در اواخر سال 2020 از تحریم‌های این اتحادیه علیه سوریه تبعیت می‌کند.

العالم - سوریه

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که لندن پس از دوره گذار و خروج از اتحادیه اروپا نیز از تحریم‌هایی که این اتحادیه علیه سوریه اعمال کرده تبعیت خواهد کرد.

روز دوشنبه اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه سوریه اعمال کرد و طی آن 8 بازرگان و دو نهاد سوریه را تحریم کرد تا بدین صورت تا کنون به بلوکه کردن اموال 277 سوری و 71 نهاد وابسته به این کشور پرداخته باشد. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه خود اعلام کرد: «انگلیس به صورت تنگاتنگ با شرکای اروپایی برای تنظیم کردن این تحریم‌ها همکاری می‌کند و به اجرای آن پس از دسامبر 2020 (خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا) نیز ادامه خواهد داد.»

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه و فشار به این کشور همزمان با شکست گسترده تروریست‌ها در ادلب و حلب و پیشروی سریع ارتش سوریه در این مناطق صورت می‌گیرد.

بر همین اساس، ارتش سوریه روز یکشنبه و پس از آنکه کنترل آخرین پایگاه‌های تروریست‌ها در منطقه «صالات اللیرمون» در شمال حلب را به‌دست گرفت توانست امنیت را به طور کامل به شهر حلب بازگرداند.

پربیننده ترین خبرها