مخالفت فلسطینی‌های ۴۸ با پرواز مستقیم تل‌آویو-جده؛ نتانیاهو دنبال جمع رأی است

مخالفت فلسطینی‌های ۴۸ با پرواز مستقیم تل‌آویو-جده؛ نتانیاهو دنبال جمع رأی است
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 15:02

فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ با طرح رژیم صهیونیستی برای برقراری پرواز مستقیم تل‌آویو-جده با هدف انتقال حجاج فلسطینی مخالفت کردند و آن را حربه انتخاباتی و پل عادی‌سازی روابط میان رژیم اسرائیل و سعودی دانستند.

العالم _ فلسطین اشغالی

هفته جاری «میکی زوهر» رئیس فراکسیون لیکود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از احتمال پرواز مستقیم از اراضی اشغالی به عربستان سعودی خبر داد.

زوهر اعلام کرد، تلاش می‌شود مسلمانان حاضر در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بتوانند با پروازهای مستقیم از فرودگاه «بن گوریون» عازم عربستان شوند، نه از طریق اردن.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، در همین زمینه قوای ملی و فعالان سیاسی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ اعلام کردند، در مقابل تلاش‌ها ی«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برقراری پرازهای مستقیم از فرودگاه بن‌گوریون به فرودگاه جده عربستان می‌ایستند و این موضوع را پل عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و سعودی می‌دانند.

فلسطینی‌های اراضی ۴۸ در ادامه تصریح کردند، اظهارات مقامات صهیونیست در چارچوب تبلیغات سیاسی و سیاسی آنهاست و تلاش دارند با این موضوعات، در میان فلسطینی‌های اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برای خود رأی جمع کنند.

«کمال الخطیب» رئیس کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان و عربهای ساکن سرزمین‌های اشغالی ۴۸ در همین زمینه اعلام کرد: نتانیاهو در بکارگیری هیچ ابزاری که ممکن است به نفع وی در بازگشت به نخست‌وزیری باشد، تردید نمی‌کند.

وی افزود، هدف این طرح مطرح شده برای انتقال مستقیم حجاج فلسطینی نیز در راستای بکارگیری احساسات دینی برای کسب نتایج انتخاباتی است تا اهرمی سیاسی برای به راه افتادن ماشین عادی‌سازی روابط با سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد.

سالانه هزاران فلسطینی از اراضی اشغالی ۴۸ برای ادای فریضه حج از طریق گذرنامه‌های موقت اردنی به عربستان می‌روند. این اقدام به موجب توافقی که در سال ۱۹۷۸ میان دولت رژیم صهیونیستی و «حسین بن طلال» شاه پیشین اردن امضا شد، انجام می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها