در گفتگوی اختصاصی با العالم؛

نخست وزیر یمن: شورای امنیت قطعنامه های جانبدارانه علیه یمنی ها تصویب می کند/ پیروزی‎های یمنی ها موید شکست متجاوزان است/ یمن بخشی از جریان مقاومت در منطقه است

نخست وزیر یمن: شورای امنیت قطعنامه های جانبدارانه علیه یمنی ها تصویب می کند/ پیروزی‎های یمنی ها موید شکست متجاوزان است/ یمن بخشی از جریان مقاومت در منطقه است
شنبه 3 اسفند 1398 - 21:01

نخست وزیر یمن اظهار داشت که شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه هایی جانبدارانه به یکی از دشمنان ملت یمن تبدیل شده است.

العالم- یمن

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‎وزیر دولت نجات ملی یمن در گفتگوی تفصیلی با شبکه العالم درباره بحران یمن تصریح کرد: سعودی‎ها، اماراتی‎ها و مزدوران‎شان عامل تشدید تنش در یمن هستد و این کشورهای متجاوز درصد بهره‎برداری از توافق استهکلم به نفع خودشان هستند.

بن حبتور گفت: «ما همچنان سیاست خویشتنداری را دنبال می‎کنیم و نهایت تلاش را برای توقف تجاوز و بازگشایی فرودگاه صنعا مبذول می‎کنیم.»

وی با بیان اینکه محاصره کشوری با 30 میلیون جمعیت صحیح نیست، گفت: «کشورهای متجاوز اراده سیاسی خارجی ندارند بلکه تحت اوامر و دستورات آمریکا هستند.»

وی گفت: «کشورهای متجاوز به یمن بیشتر از خود یمنی‎ها به صلح نیاز دارند؛ زیرا آنها محکوم به پیروی از سیاست واشنگتن هستند.»

نخست‎وزیر دولت نجات ملی یمن با تأکید بر اینکه کشورهای متجاوز به رغم تسلیحاتی که در دسترس دارند، هیچ‎یک از اهداف‎شان در جنگ را محقق نکرده‎اند و پیروزیهای یمنی‎ها موید شکست متجاوزان است.

عبدالعزیز بن حبتور در اشاره به توافق سوئد نیز گفت که کشورهای متجاوز می‎خواهند در اجرای تعهدات خود در چارچوب این توافق شانه خالی کنند.

وی شورای امنیت سازمان ملل را یکی از دشمنان یمنی‎ها خواند و ابراز عقیده کرد که این شورا قطعنامه‎های جانبدارانه تصویب می‎کند.

بن حبتور گفت: «شورای امنیت می‎تواند با یک قطعنامه، جنگ علیه یمن را متوقف کند ولی این کار را ‎نمی‎کند.»

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اوضاع در این کشور جنگ‎زده را بسیار دشوار و بحرانی خواند و خواستار کمک‎های دارویی و غذا شد.

وی افزود: دولت نجات ملی فقط با 7 درصد بودجه به امور 25 میلیون یمن رسیدگی می‎کند.

بن حبتور با تأکید بر این‎که یمن بخشی از جریان مقاومت در منطقه است، اظهار داشت که اراده یمنی‎ها استعمار خارجی‎ها را رد می‎کند.

عبدالعزیز بن حبتور در اشاره به قضیه فلسطین و طرح سازش ترامپ، موسوم به «معامله قرن»، گفت: «فلسطینی‎ها می‎گویند ایرانی‎ها بدون هیچ درخواستی از ما، به ما کمک می‎کنند. رهبری ایران نیز آمادگی‎اش را برای حمایت از کشورها در مقابل پروژه آمریکایی- صهیونیستی- غربی اعلام کرده است.»

وی «معامله قرن» را طرحی ساقط ‎شده خواند و افزود که این طرح از سوی بسیاری رد شده است.

پربیننده ترین خبرها