بن حبتور در گفتگوی تفصیلی با العالم:

ائتلاف سعودی شخصیت سیاسی بین المللی ندارد و با قطب نمای کاخ سفید حرکت می کند/ اگر سعودی به دشمنی اش ادامه دهد بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد/ سعودی ها هیچ گونه پیروزی بدست نیاوردند/ زمان شکست مذاکرات سیاسی باید به اقدام نظامی روی آورد

ائتلاف سعودی شخصیت سیاسی بین المللی ندارد و با قطب نمای کاخ سفید حرکت می کند/ اگر سعودی به دشمنی اش ادامه دهد بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد/ سعودی ها هیچ گونه پیروزی بدست نیاوردند/ زمان شکست مذاکرات سیاسی باید به اقدام نظامی روی آورد
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 22:24

عبدالعزیز حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که کشورهای ائتلاف سعودی در تلاش هستند تا از توافقنامه استوکلهم به نفع خود و بدون در نظر گرفتن نیاز شهروندان یمنی در زمینه ی مسائل انسانی استفاده کنند.

العالم - يمن

بن حبتور در گفت و گوی اختصاصی با شبکه ی جهانی العالم در برنامه " لقاء خاص" تاکید کرد که توافقنامه استوکلهم تا الان شکسته نخورده اما به کندی پیش می رود.

وی همچنین تصریح کرد که دولت نجات ملی یمن بر آن است که تجاوزهای سعودی را متوقف کند و محاصره را به پایان برساند و فرودگاه صنعا را مجددا راه اندازی کند.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد برای رسیدن به راهبرد سیاسی باید که این موضوع معلق و نیمه کاره را حل کرد.

بن حبتور می گوید که کشورهای ائتلاف سعودی شخصیت سیاسی ندارد و وزارت خارجه امریکا آنان را توجیه و راهنمایی می کند.

وی افزود که این کشورها به صورت ناگهانی و غافلگیر کننده از توافق هایی که با حکومت صنعا صورت می گرفت کنار می کشند زیرا که این توافق ها مورد قبول آمریکا نبود.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید می کند گفت و گوهایی غیر علنی با کشورهای ائتلاف سعودی و مخصوصا خود عربستان وجود دارد که این نشست ها در زمینه ی اسری و پرونده سیاسی می باشد.

بن حبتور می افزاید عربستان محتاج به یمن است نه برعکس و اگر فشارها را ادامه دهد بقیه صادرات نفت آرامکو نیز متوقف خواهد شد.

در ادامه متن کامل مصاحبه را با هم می خوانیم:

العالم: باتوجه به زیاد شدن حملات نظامی ترس هایی از شکست توافق استوکلهم وجود دارد، آیا در حال حاضر در زمینه یمن و مواجه با حملات نظامی ما در بن بست سیاسی قرار داریم و آیا ممکن است تمامی توافقات بین المللی از بین برود؟

وقتی آنچه را در واقع اتفاق می افتد مشاهده می کنیم ، در پایتخت یمن صنعا و بقیه شهرهای آزاد ما آرامش نسبی را شاهد هستیم و اما در مورد حملات نظامی در نقاط مختلف اتفاق می افتد از لحاظ میدانی ما از خاک خودمان و مرزهای جمهوری یمن و و از استان های اشغال شده دفاع می کنیم ما در جبهه های مرزی از مرزهایمان دفاع می کنیم ما تا اکنون کنترل شده عمل می کنیم و فقط از مرزهای خودمان دفاع می کنیم و کشورهای ائتلاف سعی در سوء استفاده از توافقنامه استوکلهم برای تامین مصالح خود بدون در نظر گرفتن نیاز مردم یمن در زمینه های معیشتی و انسانی دارد آنان هر چند مدت یکبار این حمله های را زیاد می کنند.

العالم: آیا می توان این قسمت را دلیل شکست توافقات تا این لحظه دانست؟

ما نمی گوییم که توافق شکست خورد بلکه می گوییم که کند پیش می رود با مسئولین بین المللی که برای اجرای بند های این توافقنامه آمده بودند دیدار کردیم و ما بسیار امیدواریم.

العالم: در مورد سفرهای مکرر اخیر نماینده شورای امنیت در یمن گریفیتس در زمینه توافقات صورت گرفته در زمینه ی اسرا و فعالیت های مستمر برای به موفقیت رساندن پرونده سیاسی و ایجاد راه حل سیاسی در یمن و فعالیت های مجمع بین الملل و جهت های مخاطب آن از جمله حومص در صنعا این فعالیت ها و تلاش ها به کجا رسید ؟

ما تمام تلاشمان را برای متوقف کردن تجاوز به یمن و رفع محاصره و بازگشایی فرودگاه صنعا می کنیم و این دغدغه اصلی ماست که مرتب به نماینده شورای امنیت و تمامی نمایندگان و سفراء اتحادیه اروپا و فرانسه و هلند یادآور می شویم و باید به این نقطه دقت کرد " جایز نیست که ملتی 30 میلیونی را محاصره کنید" و حدود 26 ملیون شهروند یمنی یعنی بخش اعظمی از این ملت محاصره هستند و برای اینکه به سمت راه حل سیاسی گامی برداریم باید ابتدا که در زمینه رفع محاصره و بازگشایی فرودگاه و درمان زخمیان کاری انجام داد.

کشورهای ائتلاف سعودی شخصیت سیاسی بین المللی ندارد و با قطب نمای کاخ سفید حرکت می کند و به صورت ناگهانی از توافق پا پس می کشند و شاید این به دلیل عدم رضایت آمریکا از این اتفاق باشد لذا ما در این رابطه با پستی و بلندی های زیادی روبرو هستیم و گفت و گوهای طولانی صورت می گیرد.

العالم: باتوجه به پستی که جنابعالی دارید و اشراف و حضورتان در گفت وگوها آیا توقع پیشرفتی در راهکار سیاسی در سال جاری در زمینه اتمام جنگ و محاصره یمن دارید؟

حدس زدیم که جنگ علیه یمن بیش از 5 سال طول نکشد و این حدس های ما برگرفته از طالع بینی نیست بلکه براساس دستاوردهای واقعی می باشد زیرا که کشورهای ائتلاف سعودی هیچ گونه پیروزی بدست نیاوردند در حالی که آنان صحراها و ساحل های باز و هواپیما ها و آپاچی را دارا می باشند.

العالم: خبر هایی در مورد گفت و گوهای غیر علنی بین حکومت صنعا و رهبران ائتلاف و مخصوصا رهبران سعودی وجود درارد تا چه حد این اخبار صحت دارد و آیانتیجه خاصی داشته؟

این گفت و گوها در واقع به اشکال مختلفی صورت می گیرد زیرا بین کشورهای درگیر همیشه میزی دور از درگیری و دود و تیر موجود است که بر روی آن گفت وگوهای آرام و مشابه آن صورت می گیرد و این نمونه ها در حال حاضر موجود است اما گسترده نیست زیرا آنها این میز مذاکره را برای مواقعی به کار می بردند که اسیری از جانبشان بدست دولت یمن بیفتد و اگر اسیر از جانب مزدوران یمنی باشد اصلا اهمیت نمی دهند و سراغش را نمی گیرند.

این گفت و گوهای غیر علنی در زمینه اسرا و پرونده سیاسی و جبهه ها می باشد و به نقطه های قابل قبولی در این زمینه ها رسیدیم اما بدلیل اینکه تصمیم گیری با آنان نیست گاهی نزدیکی به آنان بسیار گرم هستند و گاهی سرد می شود و همچنان این تعامل غیر علنی ادامه دارد اما از نظر ما مسائل واضح می باشد برای مثال پیروزهای اخیر که در دو هفته گذشت صورت گرفت بیانگر آن است که جنگ به نفع آنان و مزدورانشان نیست و این ذهنیت عرب در اعتماد به پول و قدرت و همدستان آمریکایی و اسرائیلیش می باشد.

العالم: نقش سازمان ملل و موضع آن نسبت به پرونده یمن و بحران این کشور و گریفیس نماینده سازمان ملل و مدیریت پرونده یمن و مشخصا فرایند سیاسی با توجه به اتهام افکنی ها چه بود؟

در آخرین دیدار با مارتین گریفیس و تیم تحت مدیریت وی صحبت کردیم.با یکدیگراختلاف نداریم بلکه برعکس وی بی طرف بود اما این موضوعات را واضح و صریح برای وی مطرح می کنیم و بندها را برایش می خوانیم و از وی نظر می خواهیم و درخصوص اجرای این بند هیچ بهانه ای ندارد.

العالم: نقش سازمان ملل درباره پرونده یمن چیست ؟

سازمان ملل کاملا جانبدارانه بود و ازدشمنان یمنی هاست و این شورا تصمیم ظالمانه ای به شماره 2216 گرفت که با پول عربستان و هم پیمانانش خریداری شد و این تصمیم هیچ رابطه ای با تجاور یمن و محاصره و نه راههای کثیفی که عربستان طی 5 سال اتخاذ کرده بود، ندارد.

عربستان این بندها را آنگونه که می خواهد تفسیرمیکند زیرا اصل شرارت دنیاست و با حمایت و سرپوش امریکا به ویژه نظارت کشورهای حامی بحران سیاسی موجود در یمن دست به اقدامات خود می زند و همه نیز راضی هستند زیرا اعتقاد دارند موضوع یمن طی چند ماه یا هفته تمام خواهد شد و الان نیز زمانی که به تنگنای شدیدی افتادند،تصمیمی که در ابتدای تجاوز گرفته بودند نیز هیچ تغییری نکرده است.

اما اشکال بزرگتر شورای امنیت بین الملل این بود که می توانست تصمیمی برای متوقف کردن تجاوز در یک جلسه بگیرد اما به نفع وی و کشورهای بزرگی نیست که در صدد بازار یابی سلاح و تجهیزات هستند .

العالم: صنعا ابتکارهایی برای صلح و متوقف کردن حملات موشکی به تاسیسات سعودی ارائه داد، ارزیابی شما از برخورد عربستان با ابتکار صنعا چیست ؟

متاسفانه عربستان از این ابتکار استفاده نکرد و اعتقاد دارد این ابتکار ناشی از ضعف است درست است که آنان میانگین حملات را کاهش دادند. وزیر امور خارجه عربستان نیز در آخرین کنفرانس خود در مونیخ گفت : ما حملات را 98 درصد کاهش دادیم درحالی که شهروندان یمنی هنوز شاهد بمباران الجوف، صعده و اطراف عمران و صنعا هستند و احساس می کنند این جمله صحت ندارد از جمعه گذشته نیز نیروهای ما یک جنگنده سعودی را سرنگون کردند.

العالم: درابتدا گفتید که کشورهای ائتلاف ،به بحران های نظامی دامن می زنند به نظر شما دلیل بحران اخیر چه بود؟

پیش از این نیز اشاره کردم که می خواهند جبهه های ما داغ باقی بماند زیرا در سطح منطقه حوادثی در حال جریان است مثلا در سوریه نیروهای ارتش سوریه، پیروزی هایی را در شهر حلب و ریف حلب و مناطق پیرامون آن به خاطر تغییر معادلات رقم زدند و گفتند محور در حال گسترش است بنابراین باید جبهه را بحرانی کنند بنابراین پرونده یمن بخشی از منطقه است.

العالم: درسطح نظامی ، معنای تسلط بر منطقه راهبردی نهم و بخش الجوف و مارب و نزدیک شدن بیشتر به این دو عملیات که البنیان المرصوص نامیده شد، چیست ؟

ما آغازگر نبودیم، برای ما اتفاق نانوشته ای و غیرموثقی روی داد تا به آرام کردن جبهه ها روی بیاوریم و به دنبال بررسی مسائل سیاسی و امنیتی بودیم اما به ما خیانت کردند و به شدت به مواضع ما در نهم حمله کردند اما این مساله به کشورهای متجاوز و مزدورانش در عربستان و امارات بازگشت.

العالم: با توجه به دستاوردهای نظامی با نزدیک شدن به 5 امین سال جنگ یمن، به نظر شما هم اکنون موازین قدرت نظامی است یا به نفع هر طرفی است که معادلات نظامی با آن یار است ؟

پر واضح است که ما پیروزی هایی در همه جبهه ها داشتیم و فقط شاهد شکست در ساحل غربی بودیم زیرا منطقه باز بود و جنگنده های اپاچی به دلخواه در ان پروازمی کردند با این حال رزمندگان مقاومت کردند و مانع از تحقق اهداف آنان شدند. بنابراین در همه جبهه ها موازین قوی به نفع ما بود و دیدید در عمق عربستان در عملیات نصر من الله چگونه بیش از 3000 سرباز مزدورسعودی اسیر شد.

العالم: با آغاز امسال نیروهای مسلح یمنی از دستاوردهای نظامی دیگری در این سال سخن گفتند دستاوردهای قریب الوقوع چیست ؟

ما در انتهای سال گذشته رئیس جمهوری و رئیس مجلس و گروهی از فرماندهان نظامی نمایشگاه پهپادها و موشک های دوربرد را دیدیم که همه در کارخانه های یمنی تولید شده بود و همه دست ساز یمن بود ما در برخورد ید طولایی داریم و آنها این دستاورد را به دور از رعب افکنی به دست اوردند و گفتند از ایران امده در حالی که ایران را زمینی هوایی و دریایی تحریم کرده اند ایران چگونه برای ما سلاح می اورد ما با ایران و جبهه مقاومت ائتلاف و تبادل نظر و تجربه داریم ما می خواهیم این سلاح ها به دستمان برسد اما به دلیل محاصره نتوانستیم و ایران نیز کلا صادارت اسلحه به یمن را تکذیب کرد و امریکا در طول تاریخ اتهامات نادرستی زده و می زند .

العالم: آیا اکنون تکیه بیشتر بر گزینه نظامی است یا گزینه سیاسی ؟

ما به این گفته که زمان شکست مذاکرات سیاسی باید به اقدام نظامی روی آورد، ایمان داریم اما اگر این معادله را ادامه دهند شکست خواهند خورد.

ما هنوز به راهکار سیاسی فکر می کنیم و بارها گفته ایم ما دستان خود را برای یاری خواستن از همه نیروهای داخلی و خارجی به جز افراد توطئه گری که علیه یمن توطئه می کنند ،دراز می کنیم و آماده مذاکره با انان هستیم اما با طرفها ی واقعی مذاکره می کنیم مذاکره باید میان صنعا و ریاض و ابوظبی باشد و نه با طرف دیگری زیرا انان خود این حمله را انجام دادند.

العالم: پس از گذشت 5 سال از این جنگ و محاصره ،آیا وضعیت انسانی در یمن بحرانی است ؟

وضعیت هنوز بسیار جدی است در آخرین دیدارمان با نمایندگان سازمان های انسانی خواستار کمک بیشتر و تهیه غذا و دارو و حل مشکل محیط و آب و مشکلات بهداشتی شدیم این تجاوز همه چیز را تخریب کرد.

بیش از 20 میلیون شهروند به این کمک نیازمندند بلکه بخش زیادی این کمک های سازمان های بشردوستانه بین المللی را دریافت می کند . اخرین دیدار ما نیز از اختلافات بوروکراتی حکایت دارد که البته پشت سر گذاشتیم .

العالم: ارزیابی شما از نقش سازمان های بین المللی در زمینه انسانی یمن در بررسی بحران ها چیست و آیا هنوز انتقادات و اتهاماتتان مبنی بر کم کاری آنان پابرجاست؟

خیر .انتقادها طبیعی است زیرا ما وآنان برای مقابله با مشکلات انسانی با هم شریک هستیم اما در کل این سازمانها به نقش خود خوب عمل م یکنند و انتقادات ما نیز برای بهبود این خدمات است .

العالم: درخصوص پرونده انسانی باید گفت محاصره و محدودیت های عبور و مرور از گذرگاهها و ورودی ها بدان دامن زده اما تا کی ادامه خواهد داشت و فرودگاه صنعا و بندر الحدیده کار خود را از سر خواهند گرفت ؟

اشکال در اقدامات متجاوزان است انها می خواهند این مساله انسانی را به جبهه نظامی تبدیل کنند فرودگاه صنعا و بندر الحدیده هر دو در محاصره هستند ،نقدینگی را بلوکه کرده اند و چاپ ارزی که ما ان را تقلبی می دانیم را به ما تحمیل کرده اند زمانی که یک تریلیون و هفتصد میلیارد چاپ می شود بدون اینکه پشتوانه و موافقت ما را داشته باشد که متجاوزان بر ما تحمیل کرده اند.

العالم: فرودگاه صنعا چه زمانی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت ؟

ما هم اکنون پل هوایی پزشکی را زده ایم و برخی پروازها را بدان اختصاص دادیم اما برخی مشکلات بوروکراتی پیش آمد اما ما به تلاش های خود برای قانع کرن سازمان های انسانی به ویژه برای انتقال خشم ملت یمن نسبت به این متجاوزان و کشورهای متجاوز و دوستانمان و دوستانشان ادامه می دهیم.

العالم: برخی منتقدین شما می گویند شما برای توجیه ناتوانی خود در حل این بحران ها از جنگ فعلی سوءاستفاده می کنید؟

این انتقاد به چندین دلیل وارد نیست اول اینکه ما از همه جهت محاصره هستیم دوم اینکه بانک مرکزی و فرودگاهها و بنادر، تحت تسلط اشغالگران متجاوز است ما هیچ منبعی برای حل این مشکلات نداریم.

العالم: منتقدان شما می گویند که در خصوص پرونده مبارزه با فساد که دولت نجات ملی بر اساس آن تشکیل شده هیچ تغییری حاصل نشده و فساد هم چنان ادامه دارد .

ما با 7 درصد از بودجه سال 2014، 25 میلیون نفر را اداره می کنیم چه کسی آن را فاسد می کند و چگونه ؟ این سخن فقط از سوی دشمنان و نیروهای مخالف با شورای سیاسی و مخالف با دولت نجات شندیه می شود.

ما دارای دستگاه مرکزی نظارت و حسابرسی و هم چنین دادگاهها و دادستانی هستیم و همه نیز فعال است ما زمانی که سال 2015 عدن را ترک کردیم همه این دستگاهها تعطیل بودند.

که 93 درصد بودجه کل را در اختیار داشتند اما ما با 7 درصد یک دستگاه متوقف نشده و توصیه های حبیب عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب و همه مردم با این دغدغه فعالیت دارند که ما تحت تجاوز بزرگی قرار داریم که باید با عزم اراده ، ایستادگی کنیم.

العالم: سید بن حبتور نیز اخیرا از طریق ریاست عالی شورای سیاسی از دیدگاه ملی و برنامه بهبود اقتصادی برای ایجاد دولت در این چارچوب خبر داد به نظر شما اگر این دیدگاه و برنامه اجرا شود چه تغییری حاصل خواهد شد؟

ما به عنوان دولت و بخشی از شورای سیاسی این دیدگاه را به عنوان ایده ارائه دادیم تا برای توسعه ، متخصصان در زمینه های مختلف اداری و راهبردی حضور یابند و هم اکنون نیز بر همین اساس فعالیت داریم یعنی سازمان های دولتی را نگاه داشتیم و به دنبال منابع وارداتی هستیم تا بتوانیم ابتکاهرای این ایده ملی را اجرا کنیم .این ایده ملی و دولتی نهضتی است که از سالها پیش سابقه نداشته است.

العالم: آیا مدت زمان مشخصی برای آن در نظر دارید ؟

ج – بله زمان بندی دارد .. در ابتدا دو سال و پس از آن 4 سال تا 20 سال .ادامه دارد.

العالم: نظرتان درباره وضعیت استان های جنوبی و اعتراضات و درگیری های المهره و سقطری و ادامه تسلط شورای انتقالی بر عدن و بی ثباتی و شکست توافق ریاض به عنوان رئیس دولت نجات و یکی از شخصیت های معروف جنوب چیست ؟

پیش بینی می شد همه توافقات میان گروهها شکست بخورد زیرا انان خادمان امانتدار متجاوزان و مزدورانی هستند که به طرح سعودی و امارات خدمت می کنند.

اینها ابزارهای کوچکی هستند و با امکانات مادی ساده حرکت می کنند از ابتدا نیز این شکست قابل پیش بینی بود زیرا دو طرح امارات و عربستان متضاد هستند.

زیرا اماراتی به دنبال جای پایی در جزایر و آبهای گرم بنادر هستند و سعودی ها همه کیک را می خواهند و اختلافاتشان بیشتر از این است.

العالم: با توجه به این شرایط، وضعیت جنوب کشور چه خواهد شد؟

مبارزه خواهند کرد..اینان دو طرف هستند که هر طرف دیگری را تحریم می کند.

العالم: درخصوص توافق ریاض

تمام شد تمام شد

العالم: آیا در آرام کردن وضعیت و حل بحران موفق نمی شود؟

ج – طبعا این وضعیت به نفع عربستان است زیرا امارات خروج خود از آن را اعلام کرد

العالم: داستان خروج امارات چیست آیا غیر واقعی است؟

ج – خیر واقعی نیست این خروج چه زمان درست است ؟زمانی که ببینیم طرح امارات سقوط کرده باشد اما همچنان پابرجاست و شورای انتقالی نماینده امارات است و انچه که مشروعیت خوانده می شود و ائتلاف اخوان المسلمین طرحی سعودی است بنابراین آسیب خواهد دید در شبوه،ابین و عدن و آسیب دیده و درهمه مناطق آسیب خواهند دید.

العالم: آیا قدرت عبدربه منصور در مهار این وضعیت یا بازگشت و تسلط بر آن موفق خواهد شد؟

قدرت عبدربه منصور به پایان رسیده و قدرت هم اکنون در واقع در دست اخوان المسلمین است که جبهه ها و مراکز نظامی را مدیریت می کند و طرف دیگرقدرت نیز شورای انتقالی است که امارات آنان را آموزش داده و تجهیز کرده و هنوزتجهیز می کند بنابراین عبدربه منصور دیگر در معادله درگیری در استانهای جنوب شرقی تاثیری ندارد و فقط دو قدرت اخوان المسلمین و طرح امارات دارای قدرت هستند .زیرا وضعیت در حال پیچیده تر شدن است زیرا طرحی ملی نیست و هر طرحی که زیرنظر کشوری متجاوز باشد چه توقعی از آن دارید؟

العالم: در برهه ای از زمان روابط خارجی دولت صنعا و دولت نجات قطع شد هم اکنون رابطه دولتتان با هیات های دولتی و نظام های منطقه ای و بین المللی چگونه است آیا پس از 5 سال تغییری حاصل شده است؟

ماه گذشته پذیرای سفیر اتحادیه اروپا ، فرانسه و هلند بودم و هم چنین با نماینده سازمان ملل و همه سازمان های بشردوستانه دیدار داشتیم . رابطه مان اصلا بر اساس واقعیت نبود ما یازمان های دولتی را بر اساس نظام و قانون اساسی مدیریت می کنیم و آنها نیز باید بر این اصل با ما برخورد کنند اما در عدن کسی وجود ندارد.

اشکال نظام های بین المللی این است که می خواهند تو بخشی از آنها باشی و بخش اجرایی تمایلاتشان باشی ما روش دیگری را برگزیدیم راه مقاومت مقاومت در برابر همه طرح های غربی .اگر طرح غربی را حرکت صهیونیستی مدیریت می کند و این کشورهای متجاوز نیز بخشی از انها هستند ما نیز طرح دیگری داریم طرحی که می خواهیم کنار فلسطین و غزه و قدس و مسجدالاقصی باشیم و هر که در این راستا با ما باشد ما بخشی از این جنبش مقاومت در سطح منطقه هستیم .

العالم: چرا امریکا و انگلستان تلاش کردند جنگ بر یمن را تحمیل کنند ؟

کشورهای غربی، ملت یمن را دست کم گرفتند و پس از مذاکره ملی در یمن به تجزیه و نابودی ارتش و اینکه در چندهفته یا ماه می شود یمن را اشغال کرد معتقد بودند اما مردم یمن با هر طرح استعماری خارجی مخالف بودند نکته دوم اینکه اعتقاد داشتند با ادامه فشار و گرسنه نگاه داشتن و هدف قرار دادن کودکان و مدارس و بیمارستانها ،روحیه معنوی رزمندگان یمنی تضعیف می شود بلکه بر عکس هر فردی که شهید شد ده رزمنده به جایش اعلام امادگی کردند ما ذاتا مبارز و تسلیم ناپذیر هستیم .

سوم اینکه کارخانه های غرب سلاح می سازد و به عربستان و امارات می فروشد کما اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آشکارا می گوید من تماس گرفتم من دستور دادم و به آنان گفتم من با شمایم شما پول دارید و اگر ما از مشضا حمایت نکنیم پس از دو ماه به زبان فارسی سخن خواهید گفت.

روزانه رسانه های غربی از همه شبکه ها منافع خود را می خواهند و برای شکستن طرح مقاومت اینگونه اقدام می کنند و در ررابطه امریکا و کارخانه هایش و عربستان سعودی و امارات فقط منافع خاص مطرح است.

العالم: بگذارید درباره اقدامات امریکا درباره تشدید بحران و تجاوز به عراق با هدف قرار دادن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندسسخن بگوئیم ،نظرتان درباره این بحران امریکا در منطقه چیست ؟

طبعا ما همان زمان این اقدام تروریستی جنایتکارانه را با بیانیه ها و در نشست های نخست وزیری و با بیانیه های رسمی محکوم کردیم . زیرا اقدامی متجاوزانه و اشکار بود.فلسطینیان شهید سلیمانی را شهید قدس می دانند و ما نیز از بیش از 100 سال پیش فلسطین را قطب نمای ملت می دانیم رزمنده های سنی نیز این جمله را گفتند و فقط مختص مبارزین شیعه نبودند.

پیش از این تاکید کردیم تجاوز امریکا به عراق امتداد اشغال عراق در سال 2003 است امریکا قوانین بین المللی را با بسته پیشنهادی دونالد ترامپ نقض کرد و جهان را عبارت از جنگلی دانست که هرگونه که بخواهد عمل می کند، گاهی افغانستان، گاهی سوریه و گاهی عراق را و روزانه نیز یمن و غزه را هدف قرار می دهند.

که با ساده ترین قوانین بین المللی در تضاد است، این بدان معناست که قانونی وجود دارد که مبتنی بر محاکمه رهبران پنتاگون و وزرات خارجه امریکا و دونالد ترامپ است.

العالم: اگر این سیاست امریکا را با حوادث فلسطین موسوم به معامله قرن و تصویب آن از سوی آمریکا و اسرائیل، مرتبط بدانیم ، چگونه آن را ارزیابی می کنید؟

این معامله نخست از نظرفلسطینی ها و هم چنین جنبش مقاومت کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان همه دنیا ملغی است هیچ فردی نمی تواند مالکیت را از انسانی به انسان دیگری منتقل کند و گویی یک قاضی مالکیت را بر اساس شرایط مشخص سلب کند.

طی هفته گذشته اظهارات مسئولان ایرانی مبنی بر آمادگی برای حمایت از کشورهای مخالف با طرح صهیونیستی آمریکایی را دنبال می کنم واین حس وجود دارد که باید این تشکل بشری سیاسی انسانی حفظ شود و توسعه یابد و برنامه داخلی آن برای اتحاد با مقاومت در برابراین طرح آمریکا صهیوینست ها توسعه یابد زیرا بدون آن و با برنامه های مشخص شده این جبهه می تواند ضعیف شود و من از اظهارات فلسطینی ها، حماس ،الجهاد، جبهه مردمی، جبهه دموکراسی درباره رابطه جنبش مقاومت فلسطینی با رهبران ایرانی خوشحال شدم.

آنها می گویند کمک می کنند و ازما نخواستند تا مذهب و طرح ملی خود و دیدگاه خود را نسبت به آزادسازی فلسطین تغییر دهیم.

این یکی از نشانه های حمایت ایران از طرح مقاومت و موضع گیری آن بود که بیش از یک نظاره گر در سوریه عمل کرد و پایگاههای تروریست ها را پاکسازی کرد و ارتش عربی سوریه با حمایت ایرانیان ، حزب الله و اتحادیه روسیه آنها را ریشه کن می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها