کشکول العالم

کرونا .. سلاحی سری با زمینه سیاسی

کرونا .. سلاحی سری با زمینه سیاسی
پنج‌شنبه 8 اسفند 1398 - 22:45

سلاحی محرمانه در جنگی نابرابر با زمینه های سیاسی .. این عنوان مرحله ای است که در منطقه وجهان شاهد آن هستیم.

العالم - کشکول

این سلاح ویروس کرونا است اما طرف های جنگ، رسانه های مزدوری هستند که در عراق، لبنان، ایران و چین اقدام به شایعه پراکنی می کنند.

نمی خواهم با عجله صحبت های دیگران در خصوص این جنگ را تکرار کنم اما می خواهم سوالات تازه ای را مطرح کنم و به آن ها پاسخ دهم.

چرا اینگونه مستقیما به چین و ایران خصوصا در عراق و لبنان توسط رسانه های معلوم الحال حمله می شود؟

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پس از تحریم هایی که علیه بانک ها و سازمان های لبنانی وضع شده و وضعیت معیشتی مردم لبنان را تحت تاثیر قرار داده است، و با توجه به پویش های راه یافته منبی بر تحریم کالاهای غربی و آمریکایی خواستار جایگزین کردن چین با غرب و آمریکا در بازار این کشور شد.

در اینجا آمریکایی ها باید برای جلوگیری از پیروزی این طرح تلاش خود را به کار بگیرند، طرحی که ممکن است بازار آن ها را کساد کند.

اما در خصوص ایران، شاهد فوران نژاد پرستی و قومیت گرایی برخی از شبکه های لبنانی ضد ایران بودیم.

همه می دانیم و این تلاش ها را می بینیم که این حملات اخیر رسانه های وابسته به آمریکا متوجه بستن مرزها و لغو سفرها دو طرفه به ایران شده است، تا پیش از این مزدوران وابسته به سفارت که به گروههای "جوکر" مشهورند خواهان قطع رابطه با ایران بودند، الان ویروس کرونا بهترین بهانه شده است تا این اهداف فتنه انگیزانه و تخریب گرایانه محقق شود به خصوص که الان دو کشور در بهترین روابط خود به ویژه پس از تشییع شهدای مقاومت به سر می برند.

بنابراین هر صحبتی مبنی بر قطع رابطه به دلیل ویروس کرونا بهانه ای برای فتنه ای بزرگ به رهبری سفارت آمریکا در بغداد است.

اما چین در عراق، نمی توان از دو کشور بدون اشاره به توافق اخیرشان در زمینه بازسازی عراق نام برد، توافقی که توسط کشورهای غربی و آمریکایی به شدت مورد انتقاد گرفت.

این تواف آمریکایی ها را مجبور کرد که برای متوقف کردن این توافقی که ممکن است عراق را از زیر یوغ اشغالگری آمریکا خارج کند که هیچ گاه مورد پسند عمو سام نخواهد بود!

این چیزی است که ما آن را در پشت پرده این جنگ های نامنظم علیه ایران و چین می بینیم که با سلاح تحریم پیش می رفت و امروزه با ویروس کرونا که بیش از 26 کشور را درگیر کرده است، ادامه دارد اما هیچ وقت به اندازه دو کشور ایران و چین به سایر کشورها هجمه ای رخ نمی دهد.

پربیننده ترین خبرها