۱۰ نیروی نظامی افغانستان در حمله طالبان کشته شدند

۱۰ نیروی نظامی افغانستان در حمله طالبان کشته شدند
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 12:01

عضو شورای استانی «قندوز» در شمال افغانستان اعلام کرد: در حملات جدید طالبان علیه نیروهای دولتی که از روز گذشته آغاز شده ، تاکنون ۱۰ نفر سرباز ارتش کشته شده اند.

العالم ـ آسیا

«غلام ربانی» روز چهارشنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت : جنگجویان طالبان شب گذشته به پاسگاه های نیروهای دولتی در شهرستان «گل تپه» حمله کردند.

وی افزود: درگیری در حال حاضر پایان یافته و از تلفات طالبان در این حمله گزارشی در دست نیست.

شب گذشته نیز افراد طالبان در شهرستان «امام صاحب» این استان به نیروهای دولتی حمله کردند که براساس گزارش منابع داخلی افغانستان این حمله نیز تلفاتی به نیروهای دولتی وارد کرده بود.

طالبان پس از پایان هفت دوره روزه کاهش خشونت در افغانستان، علیه نیروهای دولتی دراین کشور اعلام جنگ داد که براساس گزارش وزارت کشور افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته، جنگجویان طالبان در ۱۵ استان ۳۳ حمله داشتند که در اثر آن ۱۰ نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

توافق نامه آمریکا و طالبان پس از دو سال تلاش و یازده دور گفت وگو روز شنبه گذشته با حضور شمار از مقامات کشورهای منطقه و جهان در دوحه به امضا رسید و براساس آن قرار است تا ۲۰ اسفند ماه گفت وگوی بین گروههای افغانی آغاز شود.

فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان روز گذشته با اشاره به ادامه حملات طالبان بعد از امضای توافقنامه گفت: اگر طالبان از توافقنامه صلحی که با امریکا به امضاء رسانده تخطی کند این توافق خواهد شکست.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه طلوع نیوز، ژنرال اسکات میلر در دیدار از نیروهای عملیات‌های ویژه در کابل گفت که توافقنامه صلح آمریکا با طالبان حساس و شکننده است و طالبان مسوولیت عملی کردن تعهدات‌شان را در این توافقنامه دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی افغانستان حمله کنند گفت که پشتیبانی نیروهای خارجی از نظامیان افغانستان ادامه خواهد داشت.

میلر افزود: بلی؛ وقتی که نیاز داشته باشند پشتیبانی هوایی را خواهیم فرستاد. حتی همین لحظه که اینجا ایستاده‌ایم، پشتیبانی هوایی ما فعال است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها