پیام بن زاید به سلمان ... "کیش ومات"

پیام بن زاید به سلمان ...
شنبه 17 اسفند 1398 - 18:47

العالم _ عربستان سعودی

خبر:

حمد المزروعی فعال تویتری اماراتی معروف و از نزدیکان محمد بن زاید ولی عهد امارات و دستگاه امنیتی در ابوظبی بر روی صحفه ی شخصی خود توییتی مرموز دو کلمه ای نوشت: "کیش ومات".

تحلیل:

  • این توئیت موجی از خشم و ناراحتی را در میان عربستانی ها برانگیخت و خیلی ها این پیغام را توهین به ملک سلمان به حساب آورند با اینکه المزروعی هیچ اشاره ایی مستقیم و غیر مستقیم به عربستان و پادشاهش نکرده است.
  • به نظر می رسد ناراحتی عربستانی ها به جا بوده زیرا ساعاتی پس از این توییت روزنامه های آمریکایی از دستگیری شاهزاده های عربستانی به دست محمد بن سلمان ولی عهد عربستان پرده برداری کردند این دستگیری شامل شخصیت های برجسته ای همچون احمد بن عبدالعزیز برادر ملک سلمان و محمد بن نایف وزیر اسبق و برادرش نواف بن نایف می شد.
  • ناراحتی سعودی ها از این بود که المزروعی اطلاعاتش را از منابع موثق دریافت می کند و این مساله حاکی از این بود که به زودی ملک سلمان می میرد یا به نفع پسرش کناره گیری می کند یا از حکومت برکنار خواهد شد.
  • توییتی که بعضی ها معتقدند بیانگر تاثیر بالای امارات و محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی بر سیاست های عربستان و جزئیات مهم دستگاه حکومتی آن است و با بالا رفتن شانس و اقبال بن سلمان شخصی که این توییت را نوشته از طرفداران محمد بن سلمان ولی عهد سعودی می باشد.
  • قصد و منظور المزروعی از " کیش ومات" هر چه باشد ، مرگ پادشاه ، کناره گیری یا برکناری اش این حاکی از آینده ی خطرناک عربستان چیزی را تغییر نمی دهد مخصوصا بعد از اینکه اختلافات در خانواده آل سعود بالا گرفته همان گونه که این اختلاف قبل از این میان دو خانواده آل سعود و آل الشیخ الوهابی که اساس حکومت عربستان در قرن گذشته بودند و همه این ها به دلیل سر به هوایی و بی تجربگی ولی عهد سعودی و دخالت های آمریکا و امارات در مسائل عربستان به جهت تامین منافع اسرائیل می باشد

پربیننده ترین خبرها