واکنش شاهزاده های سعودی به دستگیری محمد بن نایف و احمد بن عبدالعزیز

واکنش شاهزاده های سعودی به دستگیری محمد بن نایف و احمد بن عبدالعزیز
شنبه 17 اسفند 1398 - 16:37

ساعاتی پس از دستگیری شاهزاده احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف به تهمت خیانت هشتگ " همه ما محمد بن سلمان هستیم" در شبکه های اجتماعی عربستان به طور گسترده پخش شد.

العالم_عربستان سعودی

بعضی از شاهزاده های عربستانی با استفاده از این هشتگ به خبر دستگیری دو شاهزاده واکنش نشان دادند، شاهزاده سطام بن خالد آل سعود و شاهزاده عبدالعزیز بن متعب آل سعود هر یک به طور جداگانه بر روی صحفه ی شخصی خود در توئیتر بیت شعری در مدح محمد بن سلمان نوشتند و شاهزاده عبدالله بن سلطان آل سعود بر روی صحفه اش نوشت: " هر کس با آنان دوستی کرد با وی دوست هستیم و هر که دشمنی کرد با وی دشمن هستیم، این امری است که با آن بیعت کردیم و با خدای خود بر آن عهد بستیم و همه امور به خداوند باز می گردد". و این کلام خود را با هشتگ همه ما سلمان هستیم، همه ی ما محمد هستیم به پایان رساند که این هشتگ به سرعت و به طور وسیعی در عربستان ترند شد.

شب گذشته جمعه روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" به نقل از منابع نزدیک به دستگاه حکومتی عربستان نوشت، نیروهای حکومتی عربستان پس از بازرسی خانه های شاهزاده احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف و برادر محمد نواف بن نایف را دستگیر کرد.

این روزنامه نوشت که دستگیری دو شاهزاده که آنان را از شخصیت های بسیار مهم در عربستان توصیف می کند موجب تقویت قدرت بن سلمان و از میان برداشتن رقایبانش در رسیدن به پادشاهی می باشد.

در ادامه می نویسد که نگهبانان کاخ پادشاهی با ماسک ها و لباس های سیاه به خانه دو شاهزاده رفته و خانه هایشان را بازرسی کردند و این روزنامه در ادامه مطلب دلیل دستگیری آنان را اتهام خیانت دانسته است.

پربیننده ترین خبرها