عالم عراقی: سفارت آمریکا و انگلیس در پی اشاعه انحرافات اخلاقی هستند

عالم عراقی: سفارت آمریکا و انگلیس در پی اشاعه انحرافات اخلاقی هستند
يکشنبه 18 اسفند 1398 - 15:41

یک مرجع دینی عراقی گفت که سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس دست به اشاعه انحرافات اخلاقی و فحشا در جامعه عراق می‌زنند.

العالم - عراق

آیت الله «جواد الخالصی» از مراجع دینی عراق در بیانیه‌ای سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در این کشور را به اشاعه فحشا و انحرافات اخلاقی متهم کرد و خواستار اخراج سفرای این دو کشور شد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او از دیگر علما و مراجع دینی و اندیشمندان عراقی خواست تا اقدامات سفارت انگلیس و آمریکا در اشاعه «فحشا» و «انحرافات» را محکوم کنند.

سه شنبه هفته گذشته صفحه توئیتری سفارت انگلیس در عراق در اقدام عجیبی مدعی شد که دولت عراق همجنسگرایی را به رسمیت شناخته و دولت انگلیس نیز از این اقدام به گرمی استقبال می‌کند.

پس از این توئیت بسیاری از نمایندگان پارلمان و مسئولان عراقی از چنین موضوعی ابراز بی اطلاعی کردند؛ اما وزارت خارجه عراق تا کنون واکنشی به این ادعا نداشته است.

آیت الله «جواد الخالصی» اما در بیانیه خود این اقدام سفارتخانه انگلیس را نقض حاکمیت عراق و توهین به ارزش‌های اخلاقی و دینی و تهمت به دولت عراق دانسته است.

ماه گذشته نیز در پی تجمع تعدادی در بغداد برای حمایت از همجنسگرایی، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق واکنش بسیار تندی نشان داد و ضمن انتقاد شدید از تظاهرات ضد دینی به نام آزادی، اعلام کرد، اجازه نمی‌دهد عراق به کشوری برای افراط یا تفریط تبدیل شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها