افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان

 افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان
سه شنبه 20 اسفند 1398 - 07:35

شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مسافران بازگشتی از خارج در پاکستان شمار مبتلایان به این بیماری را به 16 نفر افزایش داد.

العالم- آسیا

رسانه‌های پاکستانی روز سه‌شنبه اعلام کردند: آزمایش کرونا در ۹ نفر از مسافران بازگشتی از انگلیس، دبی و سوریه مثبت اعلام شده است.

در این گزارش به نقل از مسئولان اداره بهداشت در شهر "کراچی" پاکستان آمده است: ۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا متعلق به جنوب این کشور و ۳ نفر نیز که هفته‌های گذشته شناسایی شده بودند، در اسلام‌آباد و در قرنطینه قرار دارند.

منابع خبری پاکستان افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را شوک‌برانگیز توصیف کرده و نوشتند: ۵ نفر از بیماران جدید از مبدا سوریه و با توقف در دوحه به کراچی برگشته بودند و ۴ نفر دیگر نیز از لندن و توقف در دبی به پاکستان برگشتند.

"ظفر میرزا" وزیر بهداشت پاکستان نیز ساعاتی پیش در یک پیام توییتری ضمن تاکید شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، گفت: تمام افرادی که با مبتلایان به کرونا در تماس بوده نیز شناسایی شده تا نسبت به جلوگیری از شیوع احتمالی آن در محلی دیگر، اطمینان حاصل شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان درحالی افزایش پیدا کرد که مدارس و سایر مراکز آموزشی در ایالت سِند در جنوب و ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان از بیم شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

مرز مشترک پاکستان با افغانستان باز نخواهد شد

دولت اسلام‌آباد که حدود ۹ روز پیش برای مدیریت شیوع ویروس کرنا، گذرگاه مرزی "چمن" به عنوان مرز مشترک پاکستان با افغانستان را تعطیل و تمامی آمد و رفت اتباع دو کشور، کامیون‌های باری، فعالیت‌های بازرگانی و حتی تردد خودروهای حامل تجهیزات نیروهای ناتو در افغانستان را ممنوع کرد.

پاکستان از بیم اینکه ویروس کرونا از افغانستان به این سوی مرز یعنی داخل پاکستان گسترش پیدا نکند، به مدت تعطیلی مرز چمن اضافه کرد و این گذرگاه تا یک هفته دیگر نیز تعطیل خواهد ماند.

گذرگاه مرزی "تفتان" که نقطه صفر مرزی مشترک با جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود نیز هفته‌های گذشته به دلیل آنچه طرف پاکستانی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خواند، تعطیل شد و باعث بروز مشکلاتی برای خروج اتباع پاکستانی از جمله زائران این کشور از مرز میرجاوه ایران و ورود به خاک پاکستان شد.

با این حال پس از چند روز پاکستان مرز خود را برای ورود زائران باز کرد و همزمان از یکشنبه گذشته نیز آمد و رفت ناوگان حمل و نقل دو کشور و تجارت نیز با نظارت دقیق بر وضعیت سلامت و معاینه دقیق افراد در گذرگاه مرزی، ازسرگرفته شد.

ویروس کرونا که رسما کووید - ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر «ووهان» چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۶۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی در این خصوص وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها