تداوم اختلاف در جنوب یمن؛ عربستان خواستار اجرای توافق ریاض شد

تداوم اختلاف در جنوب یمن؛ عربستان خواستار اجرای توافق ریاض شد
پنج‌شنبه 22 اسفند 1398 - 14:47

وزارت خارجه سعودی در بیانیه‌ای که نشان‌دهنده تداوم اختلافات بر سر توافقنامه ریاض است، بر ضرورت اجرای این توافقنامه به دور از جنجال‌های رسانه‌ای شد.

العالم - عربستان سعودی

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای بر علاقه‌مندی این کشور برای برقراری امنیت و ثبات یمن و تلاش برای اجرای توافقنامه ریاض به منظور تحقق اهداف آن از جمله مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات برای ملت یمن تأکید کرد.

عربستان سعودی نوامبر گذشته شاهد امضای توافقنامه بین دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات بود که طی آن بر ضرورت بازگشت دولت مستعفی به عدن، بازگشت همه نیروهای به تحت فرماندهی وزارت دفاع متبوع این دولت و فعال‌سازی نهادهای دولتی در این شهر تأکید شده و دو ماه برای اجرای توافقنامه زمان تعیین شده بود اما تا کنون بیشتر مفاد آن اجرا نشده است.

طبق گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است که این کشور برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای مختلف و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا در تمامی استان‌ها تلاش خواهد کرد و دو طرف‌ توافقنامه ریاض را به همکاری برای اجرای توافقنامه دعوت می‌کند.

ریاض همچنین از دو طرف این توافقنامه خواست تا به مسئولیت ملی خود عمل کرده، منافع عالی را در اولویت قرار داده و بدون از دست دادن فرصت‌ها در کنار یکدیگر برای حل اختلافات و چالش‌هایی که مانع اجرای این توافقنامه است، اقدام کرده و از بحث و جدل‌های رسانه‌ای که هیچ سودی ندارد و شکاف بین این طرف‌ها را بیشتر می‌کند، اجتناب کنند.

از سوی دیگر دولت مستعفی یمن امروز پنج‌شنبه بر پایبندی خود برای اجرای توافقنامه ریاض تأکید و از بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی استقبال کرد.

شهر عدن اوایل آگوست گذشته شاهد درگیری شدید بین نیروهای دولت مستعفی یمن و افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی بود و در نهایت به طرد نیروهای دولت مستعفی از این شهر منتهی شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها