توییت "کیش و مات" با خاندان سعودی چه کرد؟ +فیلم

پنج‌شنبه 22 اسفند 1398 - 21:14

مشاور امیر محمد بن نایف، ولیعهد سابق که اکنون در بازداشت ولی عهد فعلی است، در توییتی ضمن اشاره به ضرورت مهار بن سلمان، درباره تبدیل شدن "عربستان سعودی" به "عربستان سلمانی" توسط وی هشدار داد.

العالم - عربستان سعودی

این هشدار پس از آن صورت گرفت که محمد بن سلمان شماری از شاهزادگان سعودی را از بیم کودتای داخلی و جلوگیری آنها از رسیدن وی به تخت پادشاهی بازداشت کرد.

گفتنی است انتشار یک توییت دو کلمه ای یعنی "کیش مات" توسط "حمد المزروعی" فضای سیاسی عربستان به خصوص در داخل خاندان سلطنتی را توفانی کرده است.

این توییت واکنش ها و تحرکات گسترده محمد بن سلمان را در پی داشته است. وی به شدت نگران تحرکات مخالفانش در داخل خاندان سلطنتی است و می ترسد که آنها وی را از ولایت عهدی کار زده و داغ پادشاهی را به دلش بگذارند.

در حالی که انتشار خبر بازداشت شاهزادگان مخالف بن سلمان، اوضاع عربستان را بیش از پیش متشنج کرد، اما رسانه های سعودی ترجیح دادند در این باره سکوت کنند.

لشکر الکترونیک بن سلمان سعی می کنند بهانه ها و توجیه هایی را برای متهم کردن این شاهزادگان بیابند و حتی یکی از آنها مدعی شده است که محمد بن سلمان به جرم مصرف مواد مخدر بازداشت شده است. اما بسیاری، این بهانه را مضحک دانسته و معتقدند که این بهانه نمی تواند دلیلی برای بازداشت همه شاهزاده های سعودی باشد زیرا همه آنها در مواد مخدر و مشروبات و فساد غوطه ورند.

پربیننده ترین خبرها