وعده نتانیاهو برای حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا/ خارطوم به نقطه وصل آمریکای جنوبی و تل‌آویو تبدیل می‌شود

وعده نتانیاهو برای حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا/ خارطوم به نقطه وصل آمریکای جنوبی و تل‌آویو تبدیل می‌شود
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 08:08

به دنبال وعده نتانیاهو به رییس شورای حاکمیتی سودان در خصوص حذف نام این کشور از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا، حالا منابع رژیم صهیونیستی گزارش داده اند که سودان اجازه داده است هواپیماهای مسافربری به مقصد و از مبدأ اسرائیل به طور منظم از حریم هوایی آن کشور عبور کنند.

العالم ـ آفریقا

آن طور که تارنمای روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" گزارش داده، از این پس خطوط هوایی " لاتام" پس از این که خارطوم برای نخستین بار اجازه پرواز مستقیم به اسرائیل را از طریق حریم‌ هوایی‌اش صادر کرد، می‌تواند در پروازهای مستقیم خود میان آمریکای جنوبی و اسرائیل پرواز کند.

"لاتام" بزرگترین شرکت هواپیمایی آمریکای جنوبی است که در سال ۲۰۱۲ بعد از ترکیب دو ایرلاین LAN از شیلی و TAM از برزیل به وجود آمد.

ناوگان این ایرلاین بیش از ۳۰۰ هواپیما دارد که از ایرلاین های معروفی مثل بریتیش ایر ویز، ایزی جت، ایر فرانس هم بیشتر است و به ۱۴۰ مقصد از ۲۴ کشور جهان پرواز دارد.

این اقدام سودان پس از دیدار ۱۴ بهمن ماه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و " عبدالفتاح البرهان" رییس شورای حاکمیتی سودان و عادی سازی روابط میان خارطوم و تل‌آویو انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، نتانیاهو ۱۴ بهمن گذشته در اوگاندا با برهان دیدار کرد و دو طرف درباره برقراری مناسبات دوجانبه در قبال کمک تل‌آویو برای حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا به توافق رسیدند.

البرهان آن زمان فاش کرد که دیدارش با نتانیاهو توسط آمریکا ترتیب داده شده بود.

اکنون مقامات سودان نگران بازتاب اقدام البرهان در دیدار با نتیانیاهو و تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. به طوری که چند مقام سودانی از جمله وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی، وزیر امور خارجه و وزیر کشور سودان اعلام کردند که از طریق رسانه‌ها در جریان این خبر قرار گرفته‌اند و این اقدام البرهان بدون هماهنگی با دولت بوده است.

پربیننده ترین خبرها