«بدر» عراق: آمریکا الحشد الشعبی را دشمن شماره یک خود در خاورمیانه می‌داند

«بدر» عراق: آمریکا الحشد الشعبی را دشمن شماره یک خود در خاورمیانه می‌داند
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 11:29

یکی از سران سازمان «بدر» عراق بر این باور است که الحشد الشعبی نه فقط در عراق، بلکه در خاورمیانه، دشمن شماره یک آمریکاست.

العالم - عراق

«صادق الحسینی» از رهبران سازمان «بدر» عراق به حملات اخیر ایالات متحده آمریکا به مواضع سازمان الحشد الشعبی و نیروهای ارتش و پلیس عراق واکنش نشان داد.

الحسینی به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکا «برای هدف قرار دادن مقرهای الحشد الشعبی، از مزدوران بومی و تکنولوژی خود مانند ماهواره و پهپاد استفاده می‌کند».

وی تأکید کرد که آمریکا ماهواره‌هایی را به کار گرفته است تا فعالیت الحشد الشعبی را به عنوان یک گروه فعال و مهم در عراق رصد کند.

این مسئول عراقی ادامه داد: «آمریکا الحشد الشعبی را نه فقط در عراق، بلکه در خاورمیانه، دشمن شماره یک خود می‌داند».

الحسینی بر این باور است که عملیاتهای اخیر آمریکا و حمله به مقرهای الحشد، مولود ماههای گذشته نیست، بلکه طرحی است که از زمان شکل‌گیری الحشد و موفقیت این گروه در مقابله با گروه تروریستی داعش و آزادسازی مناطق زیادی از عراق، طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی در عراق باقی خواهد ماند؛ زیرا یک گروه عقیدتی است که از حمایت مردم برخوردار است.

این رهبر سازمان بدر در پایان تأکید کرد، جنایات آمریکا فقط باعث خواهد شد که رهبران الحشد در کامل کردن مسیر، پایان بخشیدن به حضور داعش و افزایش ثبات امنیتی بر عهد و پیمان خود بیشتر ثابت قدم شوند.

جنگنده‌های آمریکایی نیز بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی و پلیس و ارتش عراق را در این استان و استانهای بابل، صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها