تعلیق مراسم مذهبی کلیساها در انگلیس بر اثر کرونا

تعلیق مراسم مذهبی کلیساها در انگلیس بر اثر کرونا
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 19:14

اسقف اعظم بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های عبادی و گردهمایی‌های کلیساها در سراسر این کشور تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهد آمد.

العالم ـ اروپا

«جاستین ولبی» و «جان سنتامو» دومین مقام ارشد کلیسای بریتانیا با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که نحوه برگزاری مراسم مذهبی در آینده شکل جدیدی به خود خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است که شاخصه مسیحی بودن در آینده کمتر با حضور در کلیساها در روزهای یکشنبه تعریف شده و مبتنی بر عبادت‌های روزانه افراد خواهد بود. این بیانیه می‌افزاید که پیروان دین مسیح شاید قادر به حضور در کلیسا و عبادت مانند گذشته نباشند، اما می توانند به شیوه‌های جدید با خداوند راز و نیاز کنند.

بیانیه یادشده توضیح بیشتری درباره شکل پیشنهادی کلیسا برای عبادت مسیحیان ارائه نداده اما اضافه می‌کند: اینک زمان مهمی برای کلیسای انگلیس بشمار می‌رود.

پیش از این شورای مسلمانان بریتانیا که بیش از ۵۰۰ مسجد و مرکز اسلامی را تحت پوشش خود دارد با صدور بیانیه‌ای خواستار تعلیق تمام برنامه‌های مذهبی اسلامی در سراسر انگلیس شده بود.

«هارون خان» رئیس شورای مسلمانان بریتانیا در این باره گفت: مسلمان انگلیس مانند دیگر اعضای جامعه تلاش می کنند تا با ادامه فعالیت‌های روزانه خود احتمال شیوع ویروس کرونا را به حداقل برسانند. با توجه به افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا، پزشکان به کاهش تعاملات اجتماعی بعنوان راهکار کلیدی برای جلوگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

وی با اشاره به توصیه نخست وزیر انگلیس درباره اجتناب از تماس‌های غیرضروری افراد با یکدیگر عنوان کرد؛ خواه برگزاری نماز جمعه که در آن افراد از اقشار مختلف از جمله مسن، آسیب پذیر و آنهایی که از بیشترین خطر ابتلا به کرونا برخوردار هستند، شرکت می‌کنند باشد خواه عروسی، مراسم ختم و فعالیت‌های روزانه باشد ضروری است که این گام برای حفظ امنیت افراد جامعه و کل کشور برداشته شود.

رئیس شورای مسلمانان بریتانیا ابراز اطمینان کرد که جامعه مسلمانان در این شرایط سخت و بی سابقه، با توکل بر خدا مطابق با دستورالعمل‌های پزشکی عمل خواهند کرد تا هرگونه بلا از جمله ویروس کرونا رفع شود.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس دیروز هشدار داد که این کشور در شیب سربالایی ابتلا به کرونا قرار دارد و ضروری است که افراد، از تماس‌های غیر ضروری خودداری کنند. او همچنین عنوان کرد که دولت از برگزاری تجمعات و گردهمایی‌های عمومی حمایت نمی‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها