خط بطلان روزنامه لبنانی الاخبار بر جوسازی های کرونایی علیه ایران/ نخستین فرد مبتلا به کرونا در لبنان کشیشی بود که از ایتالیا آمده بود نه از ایران

خط بطلان روزنامه لبنانی الاخبار بر جوسازی های کرونایی علیه ایران/ نخستین فرد مبتلا به کرونا در لبنان کشیشی بود که از ایتالیا آمده بود نه از ایران
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 17:12

روزنامه لبنانی «الاخبار» روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: با وجود جوسازی های سیاسی درباره اینکه نخستین فرد مبتلا به کرونا در لبنان از ایران آمده، اطلاعات جدید حاکی از آن است که نخستین مورد مبتلا به این ویروس کشیشی بوده که از ایتالیا وارد لبنان شده است.

العالم ـ لبنان

روزنامه الاخبار در این گزارش نوشت: جوسازی و تبلیغات سیاسی درباره اینکه اولین مورد مبتلا به کرونا در لبنان مربوط به ورود هواپیمای ایرانی در ۲۰فوریه (یکم اسفند) می شود، شاید به سود برخی از جریان های سیاسی باشد اما واقعیت پنداشتن آن بی شک به لحاظ بهداشتی و پزشکی برای کشور هزینه بر است. پشت این سخن که، اولین فرد کرونایی از ایران به لبنان آمده و ایران منبع آن است، اطلاعاتی نهفته که نشان می دهد «کووید۱۹» پیش از هواپیمای ایرانی به بیروت رسیده است. جست وجو درباره نخستین منبع این ویروس در دست بررسی است و واقعیت امروز در دست کشیش های مسیحی است که با تاخیر اعلام کردند که چه اتفاقی دارد در کلیساهای بیروت و «بکفیا» رخ می دهد.

در ۲۱ فوریه (دوم اسفند) نخستین فرد مبتلا به کرونا در لبنان مشاهده شد. پس از گذشت ۱۲ ساعت از انجام آزمایش ها و بررسی ها مشخص شد نتیجه تست دو فرد مشکوک به کرونا مثبت است. این دو فرد سوار هواپیمایی بودند که از ایران به لبنان آمد. از همان زمان به بعد، بهره برداری سیاسی از این موضوع که یک مسئله ملی بود و به همه لبنانی ها و سلامت آنان مربوط می شد، شروع شد. اقداماتی نیز برای بستن فرودگاه ها به روی پروازهای ایران به عنوان نخستین کشور منتشر کننده کرونا در لبنان آغاز شد.

الاخبار نوشت: به جای صحبت کردن درباره «ملیت» منبع این ویروس و بهره برداری سیاسی از آن، باید توجه می شد که این یروس پیش از ورود هواپیمای ایرانی، وارد لبنان شده است. این موضوع امروز از طریق تیم رصد همه گیرشناسی بیماری کرونا در وزارت بهداشت در حال بررسی است. این تیم باید نتایج این تحقیق را برای مشخص شدن منبع اصلی ورود این ویروس به لبنان که هنوز ناشناخته است، اعلام کند. منبعی که باعث گسترش شیوع کرونا در کشور قبل از رسیدن هواپیمای ایرانی شده است.

الاخبار طبق اطلاعاتی فاش کرد که نشانه های بیماری از ۲۶ فوریه (۷ اسفند) یعنی پنج روز بعد از رسیدن هواپیمای ایرانی به لبنان، در تعدادی از افراد مشکوک به کرونا دیده شد. یکی از اینها «مارون کرم» کشیش بود که در ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) جان خود را از دست داد. بیشتر مبتلایان دیگر هم از کشیش ها و اسقف های کلیسای «مار یوسف» در اشرفیه بودند. «رونی الجمیل» کشیش تنها کسی بود که ۸ مارس (۱۸ اسفند) در مطلبی در فیس بوکش نوشت: ما متوجه شدیم که دو تن از راهبان در کلیسا مار یوسف به ویروس کووید۱۹ مبتلا هستند و برای جلوگیری از گسترش این ویروس همه افراد مقیم در کلیسا دو هفته قرنطینه شدند.

این روزنامه لبنانی نوشت: اطلاعات جدید به دست آمده نشان می دهد که نخستین کسی که ویروس کرونا را به لبنان آورده، کشیشی است که از ایتالیا وارد لبنان شد. بررسی این موضوع نشان داد که این بیماری بین ۱۵ و ۲۰ فوریه (۲۶ بهمن تا ۲ اسفند) به لبنان رسیده است. اما آیا وزارت بهداشت منبع این ویروس را شناسایی کرد؟ آیا برای جلوگیری از وخامت اوضاع آن را پیگیری کرد؟ منابع مطلع در وزارت بهداشت از برخی پنهان کاری ها می گویند که به کشیش ها و بیمارستان «اوتیل دیو» مربوط می شود.

وزارت بهداشت لبنان همچنان در حال بررسی برای یافتن اولین شخصی است که با داشتن کرونا به لبنان آمده و تا این لحظه قادر به شناسایی نخستین منبع این ویروس در کشور نبوده است و همچنان با مبتلایان در کلیسا در ارتباط است تا بلکه بتواند جزئیات مفیدی در این خصوص بیابد.

به گزارش ایرنا، الاخبار نوشت: نخستین نهادی که در این زمینه مسئول است، وزارت بهداشت است البته این مسئله از مسئولیت کلیسا و کشیش های آن چیزی کم نمی کند. مهمترین مسئله آغاز تحقیقات در این زمینه است. پنهان کاری و جوسازی سیاسی درباره هواپیمای ایرانی تنها باعث پوشاندن واقعیت می شود، در حالی که جان بسیاری از لبنانی ها در خطر است و دیروز (سه شنبه) چهارمین فرد مبتلا به کرونا نیز در کشور جان خود را از دست داد. اکنون مهمترین موضوع شناسایی منبع اصلی و اولیه ورود این ویروس به کشور برای جلوگیری از شیوع آن است و هرچه سریعتر این عامل مشخص و درمان ها شروع شود میزان افراد بهبود یافته نیز بیشتر می شود.

این روزنامه در پایان نوشت: بیماری که از هواپیمای ایرانی وارد لبنان شده بود، مدت ها مقیم لبنان بود. او از ایران به لبنان آمد و مشخص شد که کرونا دارد. با وجود اینکه فردی ۷۷ ساله بود و بیماری سرطان نیز داشت، با تشخیص زودهنگام کرونا، بهبود یافت و روز گذشته نیز از بخش مراقبت های ویژه به بخش عادی منتقل شد.

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان به ۱۲۱ نفر رسیده است که ۴ نفر از آنها فوت کرده اند و ۳ نفر نیز بهبود یافته اند.

پربیننده ترین خبرها