کرونا بین خفاش های چین و خفاش های آمریکا

کرونا بین خفاش های چین و خفاش های آمریکا
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 - 21:51

با ظهور ویروس کرونا در چین، برخی محافل پزشکی تاکید می کردند که این ویروس از طریق خفاش ها به انسان منتقل شده است؛ زیرا سوپ خفاش یکی از غذاهای معروف چینی است.

العالم ـ کشکول العالم

سخن درباره این نظریه به مدت طولانی ادامه یافت، پیش از آنکه سخن از اتهام ارتش آمریکا به انتشار این ویروس در چین به میان آید؛ چین نیز اعلام کرد که برخی مدارک و اسناد در اختیار دارد که این اتهام را تقویت می کند؛ پس از آن بود که نگاه جهانیان به سمت امریکا معطوف گشت و سخن از میزان صحت و یا عدم صحت این اتهام مطرح شد که برخی موافق و برخی دیگر مخالف آن بودند.

حال به دور از این دو نظریه که در طول زمان صحت و بطلان آنها برای ما روشن خواهد شد ـ همانطور که پیش از این به عنوان مثال امریکا به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی به عراق حمله ور شد و آنجا را اشغال کرد و پس از آن مشخص شد که وجود سلاح های کشتار جمعی ادعایی بیش نبود ـ اینک می بایست از سوء استفاده سیاسی از این وبا در راستای خدمت به طرح های برخی کشورهای مختلف و در راس آنها آمریکا سخن گفت.

مثال های متعددی درباره سیاسی کردن برخی مسائل وجود دارد که از جمله آن می توان به بهره وری از این وبا در بحران خلیج فارس و نیز در مصر و نیز سوء استفاده نتانیاهو از این وبا برای وادار کردن رقیبانش به تشکیل کابینه جدید و نیز بهره وری از مساله ویروس کرونا برای تخریب روابط میان برخی کشورها مانند ایران و عراق و یا ایران و لبنان اشاره کرد.

مثالهای متعددی در این خصوص وجود دارد مثالهایی که در واقع نقاب انسانیت و حقوق بشر را از چهره بسیاری از کشورها کنار می زند و درواقع نوعی سقوط اخلاقی به شمار می آید و شاید یکی از مهمترین این مثالها نحوه برخورد با گسترش وبا در ایران است؛ کشوری که در معرض انواع تحریم هاست؛ بنابراین آیا به زودی شاهد بیداری اخلاقی جهان خواهیم بود؟!

پربیننده ترین خبرها