کرونا جان زندانیان را در زندان های سعودی تهدید می کند

کرونا جان زندانیان را در زندان های سعودی تهدید می کند
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 12:07

با افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا در عربستان، درخواست برای آزادی زندانیان از جمله زندانیان فلسطینی و اردنی در زندان های رژیم سعودی رو به افزایش نهاده است.

العالم - عربستان سعودی

فراخوان "آزادی الخضری و زندانیان فلسطینی در عربستان" ، از مقامات سعودی خواست تا فوراً همه زندانیان فلسطینی را از زندان های رژیم سعودی آزاد کند.

تهیه کنندگان این فراخوان با بیان اینکه برخی از زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم سعودی به بیماری های مزمن مبتلا هستند و به شکل منظم دارو مصرف می کنند، افزود : کمبود رسیدگی در زندان ، جان زندانیان را تهدید می کند.

این فراخوان ضمن ابراز نگرانی از جان زندانیان ، و درصدر آن ها محمد الخضری به علت انتشار ویروس گرونا در داخل زندان ها گفت ده ها زندانیان فلسطینی اخیرا به اتهامات و دلایل نامعلوم با محاکمه های ظالمانه مواجه شدند.

این درحالیست که خانواده های اردنی های بازداشت شده در عربستان نیز به تجمع های اعتراض آمیز خود برای مطالبه آزادی فرزندان زندانی خود در زندان های سعودی ادامه می دهند .

خانواده های زندانیان اردنی در زندان های سعودی، درباره انتشار ویروس کرونا در زندان های سعودی و احتمال تبدیل شدن آن به فاجعه انسانی ابراز نگرانی کردند.

در همین ارتباط، " خضر المشایخ " رئیس کمیته زندانیان سیاسی اردنی در عربستان از مقامات سعودی خواست که هرچه سریعتر زندانیان اردنی در زندان های عربستان را از بیم گسترش ویروس کرونا و برای حفظ جان آنان آزاد کنند.

المشایخ با اشاره به وجود مبتلایان به ویروس کرونا در میان برخی از زندانی های خارجی در زندان های رژیم سعودی ابراز نگرانی کرد که این بیماری به ده ها زندانی اردنی و فلسطینی در داخل زندان های سعودی منتقل شود.

المشایخ همچنین از سازمان جهانی بهداشت و سازمان صلیب سرخ جهانی خواست که فورا و قبل از گسترش بیماری در میان زندانیان به طور جدی وارد عمل شود.

مقامات سعودی برخی از اردنی ها و نیز فلسطینی های مقیم عربستان را در چارچوب اتهاماتی از جمله حمایت مالی از قضیه فلسطین بازداشت کردند.

همچنین در زندان های رژیم سعودی، شمار زیادی از زندانیان سیاسی سعودی هستند و این افراد در راستای حمله مستمر مقامات سعودی علیه اندیشمندان و حقوقدانان و شخصیت های مهم بازداشت شده اند.

پربیننده ترین خبرها