رزمندگان ایرانی حاضر در همه صحنه ها برای جهاد؛ چه عین الاسد چه بیمارستان صحرایی

رزمندگان ایرانی حاضر در همه صحنه ها برای جهاد؛ چه عین الاسد چه بیمارستان صحرایی
پنج‌شنبه 7 فروردين 1399 - 11:25

پایگاه عین الاسد در عراق، پس از مورد هدف قرار گرفتن توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شهادت سپهبد سلیمانی و یارانش توسط نظامیان تروریست آمریکایی، به مشهورترین پایگاه آمریکایی در منطقه طی دوره اخیر تبدیل شده است.

العالم-درگوشی

هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی اسد با موشک های دقیق ایران، دارای ابعاد مختلفی در زمینه های فنی ، نظامی و سیاسی بود. ایرانی ها دقت بالا و اثربخشی سامانه موشکی خود و موفقیت آن در دستیابی به معادله بازدارندگی دفاعی را به وسیله این حمله به خوبی نشان دادند و توانستند صلاحیت نظامی خود را در سطح منطقه و جهان برجسته کنند، حال آنکه بسیاری حتی شهامت فکر کردن در مورد آنچه که ایران انجام داد را نداشتند.

اما چرا امروز در حالی که از مقابله با کرونا به عنوان یکی از خطرناکترین بیماری های واگیر دار در جهان صحبت می کنیم، حادثه حمله به پایگاه عین الاسد را به یاد می آوریم؟ امروز نیروهای مسلح ایرانی وارد کارزار مقابله با کرونا شده اند، و این امر نشان از توانایی و انعطاف بالای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد که آنها را قادر می سازد در تمامی شرایط و بحران ها وارد عمل شوند.

از ساعات اولیه ای که خبر انتشار ویروس کرونا در ایران منتشر شد، نیروهای مسلح متشکل از ارتش و سپاه پاسداران اقدام به مه پاشی مواد ضد عفونی کننده در معابر و خیابان ها در شهر های مختلف کردند و این روند در سطح وسطعی ادامه داشت تا بدانجا که نیروی زمینی رزمایش بیولوژیکی را جهت مقابله با ویروس کرونا در عرصه های مختلف، برگزار کرد. رزمایشی که فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن اعلام کرد گوشه گوشه ایران از طریق احداث 3000 پایگاه اجرای عملیات پاکسازی و غربالگری مبتلایان به ویروس شامل آن می شوند. همچنین بیمارستان های صحرایی 3500 تختخوابی احداث شد که در صورت نیاز از آنها استفاده شود و همچنین شماری از بیمارستان های نظامی نیز پذیرای مبتلایان به کرونا شد.

یک سوم بیمارستان های سپاه پاسداران به خدمت رسانی به مبتلایان به کرونا اختصاص داده شد و همچنین شماری از نظامیان نیز تحت آموزش های پزشکی و درمانی قرار گرفتند که در صورت لزوم وارد عمل شوند و امروز به درخواست وزارت بهداشت 1000 نفر از این افراد وارد عرصه خدمت رسانی شده اند.

"شمار زیادی از کسانی که برای دفاع از کشور سلاح حمل می کنند، آموزش های پزشکی و درمانی دیده اند و امروز به مقابله با ویروس کرونا کمک می کنند"، این عبارت تاکید دارد که نیروهای مسلح ایران و در راس آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه ها آماده است تا از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع و حفاظت کند، چنانکه پایگاه عین الاسد آمریکا را مورد هدف قرار داد، اکنون و به اقتضای شرایط سلاح خود را بر دوش می گذارد و به یاری کشور برای مقابله با ویروس کرونا می شتابد.

باسل كعدة

پربیننده ترین خبرها