یکی از فرماندهان گردان سیدالشهدای عراق:

خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاههای عراق فقط یک تاکتیک نظامی است

خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاههای عراق فقط یک تاکتیک نظامی است
دوشنبه 11 فروردين 1399 - 19:15

یکی از فرماندهان گردان سید الشهدای عراق اعلام کرد خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه های نظامی در عراق، تنها یک تاکتیک نظامی است.

العالم-عراق

"کاظم الفرطوسی" یکی از فرماندهان گردان سیدالشهدای عراق در گفتگو با العالم تاکید کرد: پایگاه های آمریکا در عراق از لحاظ جغرافیایی غیر منظم هستند و واشنگتن اهداف مشخصی در برخی مناطق عراق دارد که از جمله آن مناطق غربی و چاههای گاز در عراق است که آمریکا با سرمایه گذاری بر آنها هدف ضربه زدن به اقتصاد روسیه را در سر دارد.

وی افزود: تعدد پایگاههای آمریکایی و در تیررس بودن این پایگاهها از سوی گروههای مردمی عراق، دامنه خسارت هایی که بر آمریکا تحمیل می شود را افزایش می دهد.

الفرطوسی تاکید کرد: پایگاههایی که آمریکا نظامیان خود را از آنها خراج کرده است، کاملا نا امن بود و لذا آمریکا درحال سر و سامان دادن به وضعیت استقرار نظامیان خود در عراق است.

وی در ادامه افزود: خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاههای نظامی در عراق به معنای اجرایی شدن تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی نیست و نمی توان آن را به فال نیک گرفت.

فرمانده گردان سیدالشهدا تاکید کرد: با این که خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاههای نظامی در عراق به دلیل اعمال فشار گروههای عراقی صورت گرفته است، نمی توان آن را به معنای پایان حضور آمریکایی ها در عراق قلمداد کرد بلکه این اقدام با هدف محدود کردن مناطقی که آمریکا در آنها حضور دارد و تمرکز بیشتر بر روی نقاط حساستر است و تنها یک تاکتیک است.

شایان ذکر است، نظامیان ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا اخیرا پایگاه کی وان در کرکوک را تخلیه و تحویل نیروهای عراقی دادند و یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد که نظامیان آمریکا درصدد خروج از پایگاههای التاجی، بسمایه و ساختمان های ریاست جمهوری در موصل هستند.

پربیننده ترین خبرها