کرونا در اروپا| شمار جان‌باختگان در اسپانیا از ۱۰ هزار نفر عبور کرد/ مبتلایان در بلژیک از ۱۵ هزار نفر فراتر رفت

کرونا در اروپا| شمار جان‌باختگان در اسپانیا از ۱۰ هزار نفر عبور کرد/ مبتلایان در بلژیک از ۱۵ هزار نفر فراتر رفت
پنج‌شنبه 14 فروردين 1399 - 15:55

وضعیت شیوع ویروس جدید کرونا در اسپانیا هم‌چنان رو به وخیم شدن است و رکورد تلفات در این کشور مجدداً شکسته شد.

العالم - اروپا

علی‌رغم تدابیر سفت‌وسخت پیشگیرانه درمانی که در اسپانیا برقرار شده، آمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در این کشور با شیب تند صعودی در حال افزایش است.

وزارت بهداشت اسپانیا امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۸۱۰۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه «دیلی میل»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۹۵۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که مرگبارترین روز اسپانیا می‌باشد.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۱۱۰۲۳۸نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۱۰۰۰۳ تن افزایش یافت.

پیشتر رئیس ستاد کل ارتش اسپانیا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرده که هرچه سریعتر دستگاه‌های تنفس مصنوعی، لباس‌های محافظ و کیت‌های تشخیص ابتلا به کرونا برای این کشور ارسال کند.

منابع درمانی همچنین از ابتلای «فرناندو سیمون» رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت اسپانیا به ویروس کرونا خبر دادند.

کشور بلژیک در قاره اروپا نیز، که اکنون به کانون سرایت ویروس «کووید۱۹» تبدیل شده، هم‌مسیر با دیگر کشورهای اروپایی شاهد افزایش تصاعدی مبتلایان به این ویروس است.

به نوشته وبگاه «سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۳۸۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

همچنین از روز گذشته تاکنون ۱۸۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۱۵۳۴۸ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۱۰۱۱ نفر افزایش یافت.

با افزایش شمار تلفات کروناویروس در بلژیک به بیش از هزار نفر، شورای امنیت ملی این کشور روز گذشته دستور داد قرنطینه و شرایط ویژه در این کشور تا نوزدهم آوریل تمدید شود و اگر تا آن زمان ورودی بیماران به بیمارستان‌ها کاهش نیابد، وضعیت تا سوم می نیز ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر بلژیک از چند هفته پیش ضمن صدور دستور تعطیلی تمام مدارس این کشور، تمامی فعالیت‌هایی که با تجمع مردم همراه است را لغو کرده است.

سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد ابتلا به کرونا طی روزهای قبل در آمریکا و اروپا بوده، هشدار داده آمریکا در آینده نزدیک احتمالا به کانون سرایت این ویروس تبدیل شود.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها