بحران کرونا در بزرگ‌ترین شهر اکوادور؛ جنازه‌ها در خیابان‌ها رها شدند + فیلم

يکشنبه 17 فروردين 1399 - 17:02

با افزایش تعداد قربانیان کرونا در بزرگترین شهر اکوادور و پُر شدن ظرفیت سردخانه‌ها، جنازه‌ها در خیابان‌ها و خانه‌ها رها شده و بنا به گفته شهروندان اکوادوری دولت برای انتقال و دفن آنها اقدامی نمی‌کند.

العالم - آمریکا

در پی شیوع ویروس کرونا در «اکوادور» و افزایش مبتلایان به این ویروس به سه هزار و ۴۶۵ نفر و قربانی شدن ۱۷۲ تن دیگر، برخی از شهرهای مهم این کشور توان مقابله و از عهده برآمدن معضل سیلی از جنازه‌هایی را ندارند که به دلیل کمبود ظرفیت سردخانه‌ها در خیابان‌ها رها شده‌اند.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، شهر بندری «گوایاکیل» بزرگ‌ترین شهر اکوادور و اقع حدود ۲۶۰ مایلی جنوب «کیتو» پایتخت اکوادور، متحمل بیشترین آسیب ناشی از شیوع کرونا شده است به طوری که بیمارستانها و سردخانه‌های این شهر کاملاً با تعداد انبوهی از بیماران و جنازه‌ها پُر شده است.

به دلیل عدم توانایی مقام‌های اکوادور در مدیریت بحران به وجود آمده در زمینه حجم زیادی از تلفات، «لنین مورنو» رئیس‌جمهور این کشور کارگروهی را برای مهار این مشکل به وجود آورده است.

رئیس کارگروه تعیین شده به منظور تسریع بخشیدن به عملیات جمع‌آوری اجساد از خیابان‌ها، به کارکنان واحد آماده‌سازی اجساد برای دفن اجازه داده از حکومت نظامی ملی مستثنی شوند و به صورت دائمی برای جمع‌آوری متوفیان فعالیت کنند و تیم‌هایی از سربازان و نیروهای پلیس به خیابان‌های شهر اعزام شده‌اند تا اجساد را از خانه‌ها، بیمارستانها و حتی خیابان‌های شهر جمع‌آوری کنند.

با این حال، این اقدامات همچنان ناکافی است و تعداد زیادی از شهروندان بزرگترین شهر اکوادور در شبکه‌های اجتماعی عاجزانه درخواست کمک کرده‌اند تا به آنها در دفن عزیزانشان که بر اثر کرونا از دست رفته‌اند، یاری‌رسانی کنند.

یکی از افرادی که جسد فردی در نزدیک خانه وی رها شده به رئیس کارگروه تعیین شده با ذکر آدرس منزل خود گفت: «برای خاطر خدا به من کمک کنید. هیچ‌کس او را نمی‌برد....چه کار کنم؟ به شما التماس می کنم».

فرد دیگری در صفحه توییتر نوشت: «یک مورد هست. فرد مورد نظر سه روز پیش فوت کرده است و بدن وی متلاشی شده است. لطفا...با من تماس بگیرید».

طبق این گزارش، گرچه اکوادور تنها سه هزار و ۴۶۵ مورد ابتلا به کرونا و فوت ۱۷۵ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس را گزارش کرده است اما بیش از یکصد نفر از قربانیان در شهر گوایاکیل هستند.

آمار رسمی مبتلایان و قربانیان کرونا در اکوادور بر اساس تعداد تست‌های انجام شده است و این در حالی است که اکوادور با مشکل کمبود کیت‌های تشخیص کرونا مواجه است و به همین دلیل مسئولان بهداشت و درمان این کشور نمی‌توانند تعداد واقعی مبتلایان را شناسایی کنند و به آمار و ارقام رسمی بیافزایند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها