تشدید تدابیر امنیتی اطراف میادین نفتی بصره عراق

تشدید تدابیر امنیتی اطراف میادین نفتی بصره عراق
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 10:42

منابع آگاه رسانه‌ای از تشدید تدابیر امنیتی در میدان‌های نفتی بصره و اطراف آن، در پی حمله راکتی روز گذشته به یک شرکت نفتی آمریکایی در این شهر خبر دادند.

العالم - عراق

در پی شلیک چندین فروند موشک به نزدیکی یکی از محله‌های مسکونی متعلق به کارگران خارجی بخش نفت در بصره، تدابیر امنیتی در نزدیکی تاسیسات نفتی این استان در عراق تشدید شده است.

به نوشته پایگاه خبری عراقی «الزمان»، منابع امنیتی عراق، دیروز (دوشنبه ۶ آوریل) از پرتاب شدن پنج راکت به سوی شرکت آمریکایی «هالبرتون» در غرب استان بصره (جنوب عراق) خبر دادند. این شرکت در میدان‌های نفتی غرب بصره قرار دارد. یکی از راکت‌ها در نزدیکی چاه نفتی «۲۰» برخورد کرده که از بزرگترین چاه‌های نفتی عراق به شمار می‌رود.

در پی این حمله، که تاکنون هیچ طرفی مسئولیت آن را برعهده نگرفته، پلیس عراق اعلام کرد که سه راکت شلیک شده به مقرهای مسکونی و اداری در محله «البرجسیه» در غرب بصره اصابت کرده است. ارتش عراق نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جریان تحقیقات درباره این حمله راکتی، یک راکت انداز آماده شلیک یازده راکت جدید را کشف کرده است.

بنا بر این گزارش، پس از تایید این حمله راکتی که وزارت نفت عراق آن را تروریستی توصیف کرد، تدابیر امنیتی در اطراف میدان‌ها و تاسیسات نفتی بصره، تشدید شد.

بر اساس این گزارش، این محله، محل اسکان شماری از کارگران خارجی بخش نفت و دفاتر شرکت‌های نفتی عراقی و خارجی است اما در پی خروج شمار زیادی از این کارگران از کشور، طی هفته‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا تقریبا خالی از سکنه است.

وزارت نفت عراق نیز این حمله را اقدامی تروریستی و حمله آشکار به جان کارکنان حوزه نفت عراق خواند و اعلام کرد: «این‌ها تلاش‌های مذبوحانه برای متوقف کردن عملیات نفتی در عراق است که رکن اقتصاد ملی کشور محسوب می‌شود».

پربیننده ترین خبرها