کرونا؛ روح وحشیگری غرب را به همگان نشان داد

کرونا؛ روح وحشیگری غرب را به همگان نشان داد
پنج‌شنبه 21 فروردين 1399 - 21:09

شیوع ویروس کرونا در جهان واقعیت‌های بسیاری را به ویژه در زمینه دروغ بودن شعارهای غرب در زمینه دفاع از حقوق بشر و دمکراسی و به اصطلاح پیشرو بودن فرهنگ غربی را برای ما برملا کرد.

العالمدرگوشی

کرونا آمد تا به ما نشان دهد که غربی های به اصطلاح با فرهنگ چطور برای یک بسته دستمال کاغذی به جان هم می افتند و از ترس افزایش خشونت و سرقتهای ناشی از این بیماری اسلحه خریدند.

این بی فرهنگی غربی فقط محدود به مردم نمی شود بلکه حتی حکومتهای غربی نیز ماهیت ددمنشانه و بی فرهنگ خود را نشان دادند مانند سرقت ماسک توسط آمریکا که قرار بود راهی کشورهای همپیمان اروپایی اش در ناتو شود.

کرونا نشان داد هر آنچه غرب در سالهای گذشته درباره دمکراسی و همپیمانی با دیگران گفته دروغی بیش نبوده است.

کرونا عمق بحران و اختلاف میان آمریکا و اتحادیه اروپا و حتی میان خود کشورهای اروپایی را نشان داد و ثابت کرد که فرهنگ غرب فرهنگی منحط و غیراخلاقی است که هرگز قابل الگوبرداری به ویژه در زمان بروز مشکل نیست بلکه این فرهنگ اسلامی است که هنگام بحران می توان به آن تکیه کرد چرا که فرهنگی مبتنی بر اخلاق مداری است.

بهترین مثال در زمینه فرهنگ والای اسلامی، ایران است که کادرهای پزشکی آن توانستند به رغم شیوع گسترده کرونا، این بیماری را بر اساس همین فرهنگ غنی با کمک آحاد مردم، مهار کنند.

از همان ابتدا کادرهای پزشکی در ایران به حال آماده باش درآمدند و مرخصیهای آنان لغو شد تا به مردم خدمات رسانی کنند و با اینکه ایام عید نوروز فرارسیده بود تعداد زیادی از آنان تا روزها و هفته ها حاضر به برگشت به خانه نشدند و در بیمارستان ماندند تا بیماران را نجات دهند.

همزمان، مردم ایران به صورت داوطلبانه و بر اساس حس مسئولیت پذیری اسلامی، اقدام به ضدعفونی سازی خیابانها و کوچه ها کردند و نیروهای مسلح ایران نیز تمام قوای خود را برای مهار این ویروس مرگبار به کار گرفتند.

اما مردم ایران فقط به انجام وظیفه در داخل بسنده نکردند بلکه بر اساس اصول والای دین مبین اسلام خود را مکلف به کمک به مردم دیگر کشورهای جهان نیز دانستند لذا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمادگی تهران را برای کمک به ترکیه جهت مهار کرونا اعلام کرد و پزشکان ایرانی نیز آمادگی خود را برای انتقال تجربیات پزشکی خود به لبنان، سوریه و دیگر کشورهای جهان برای مهار این بیماری اعلام نمودند.

از همه مهمتر باید به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کنیم که فرمودند، مشارکت مردمی در ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا عمق فرهنگ اسلامی را مجسم نمود اما فرهنگ غرب، در غارت فروشگاهها، سرقت ماسکهای وارداتی و خرید اسلحه عینیت یافت.

پربیننده ترین خبرها