مهمترین چالش های مصطفی الکاظمی

مهمترین چالش های مصطفی الکاظمی
جمعه 22 فروردين 1399 - 23:09

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در اولین سخنرانی پس از انتخاب گفت در اولین فرصت با برنامه دولتی کابینه ای تشکیل خواهد داد.

العالم _ عراق

مطصفی الکاظمی تاکید کرد حاکمیت عراق خط قرمز است که نباید از آن چشم پوشی کرد و قول داد سلاح تنها در اختیار دولت و برای مبارزه با فساد و افراد فاسد باشد.

شاید حضور تشکل های سیاسی بزرگ در جلسه انتخاب مصطفی کاظمی به عنوان نخست وزیر توسط برهم صالح رئیس جمهوری عراق ؛ گشایش بزرگی در واقعیت سیاسی عراق است زیرا برای اولین بار است که تشکل های سیاسی بر روی شخصیت غیرجنجالی توافق می کنند و نشانه های آن نیز اولین پیام کاظمی پس ازانتخاب بود.

ناظران تحولات عراق معتقدند کاظمی با چندین مساله مهم روبروست که بحران بهداشت و سلامت و بحران اقتصادی و زمینه سازی برای انتخابات زودهنگام در راس آن قرار دارد.

قرار است کاظمی برنامه ی اصلاحاتی مهمی ارائه دهد و برای انتخابات معتبر زمینه سازی کند که شامل اصلاح قانون انتخابات و اصلاح کمیسریای عالی انتخابات خواهد بود.

کاظمی درباره مسائل اقتصادی و بحران کاهش بهای نفت؛ باید سریعا سیاست هایی برای عبور از این مشکلات به ویژه رکود اقتصادی عراق اتخاذ کند.

همه منتظر بررسی بیانیه دولت کاظمی در پارلمان هستند. براساس اعلام ناظران کاظمی باید میان تصمیمات دولتی و واقعیت سیاسی و اجتماعی کشور تعادل برقرار کند.

کاظمی هم اکنون تا نهم ماه مه برای معرفی ساختار کابینه بر اساس قانون اساسی فرصت دارد . به نظر شما آیا عراق به خروج از بحران سیاسی کنونی نزدیک شده است؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها