16.5 میلیارد دلار ضرر و زیان قراردادی که بن‌سلمان در 45 دقیقه منعقد کرد! + جزئیات

16.5 میلیارد دلار ضرر و زیان قراردادی که بن‌سلمان در 45 دقیقه منعقد کرد! + جزئیات
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 18:58

شرکت ژاپنی "سافت بانک" اعلام کرد که صندوق "چشم‌انداز"- متعلق به این شرکت و تحت حمایت عربستان سعودی- در سال مالی منتهی به ماه مارس 16.5 میلیارد دلار متضرر شده است.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش العالم، "محمد بن‌ سلمان" ولیعهد عربستان سعودی در سال 2016 میلادی طی دیدار با" ماسایوشی سان" رئیس شرکت ژاپنی" سافت بانک" تصمیم گرفته 45 میلیارد دلار در این صندوق، که بالغ بر 100 میلیارد دلار است، سرمایه‌گذاری کند. این قرارداد، به گفته طرف ژاپنی، طی 45 دقیقه به امضا رسید.

خبرگزاری "رویترز" گزارش داد که طبق بیانیه این شرکت ژاپنی، این صندوق برای سومین دوره متوالی متحمل زیان شده و دلیل این ضرر، "وخامت اوضاع بازار" در سایه شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، به‌ویژه در بخش فناوری عنوان شده است.

در نوامبر گذشته، شرکت ژاپنی که مالک این بانک است خسارت را 6.5 میلیارد دلار تخمین زد.

در سال 2017، سان طی گفت‌وگویی تلویزیونی جزئیات این قرارداد را که در آن ولیعهد عربستان سعودی را برای سرمایه‌گذاری 45 میلیارد دلاری در این گروه ترغیب کرد، فاش کرد.

مجری برنامه از سان سوال کرد که "چطور در یک ساعت توانستی بن‌سلمان را برای چنین سرمایه‌گذاری بزرگ متقاعد کنی؟"، که سان پاسخ داد: "این‌که می‌گویی یک ساعت، درست نیست، این کار فقط 45 دقیقه زمان برد و من او را به سرمایه‌گذاری 45 میلیارد دلاری متقاعد کردم."

پربیننده ترین خبرها