بحران توفان در آمریکا/ گردبادهای هولناک در ایالت‌های جنوبی ۳۱ تن را به کام مرگ کشاند

بحران توفان در آمریکا/ گردبادهای هولناک در ایالت‌های جنوبی ۳۱ تن را به کام مرگ کشاند
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 07:43

شمار قرباینان توفان و شکل‌گیری گردبادهای عظیم و هولناک در ایالت‌های جنوبی آمریکا، به دست‌کم ۳۱ نفر افزایش یافت.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، توفانی که در روزهای اخیر ایالت‌های جنوبی آمریکا را در نوردیده، با کشتن دست‌کم ۳۱ نفر اکنون درحال ادامه مسیر خود به سمت ایالت‌های شمال شرقی است.

بنابر اعلام هواشناسی ملی آمریکا، در روز دوشنبه از ایالت تگزاس تا کارولینای جنوبی در مسیری به طول بیش از ۲ هزار کیلومتر دست‌کم ۴۰ گردباد گزارش شده که برخی از آن‌ها در ایالت می‌سی‌سی‌پی بیش از یک ساعت تداوم داشته و حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کرده است.

این توفان سقف بسیاری از خانه‌ها را تخریب کرد و ده‌ها نفر را در شش ایالت جنوبی کشت؛ حدود ۱۷ میلیون نفر در روز دوشنبه هشدار جدی توفان دریافت کردند و همزمان ۲۴ میلیون نفر توصیه به احتیاط شدند.

سی‌ان‌ان پیشتر نیز در گزارشی خاطرنشان کرده بود که در ایالت آلاباما وقوع ده‌ها هزار صاعقه گزارش شده و توفان هایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت باعث تخریب صدها واحد مسکونی در ایالت‌های جنوبی آمریکا همچون آلاباما، جورجیا و می‌سی‌سی‌پی شده است.

بیشتر توفان‌ها یکشنبه‌شب تشکیل شده که پدیده‌ای دور از انتظار بوده و مقامات ایالت‌های آلاباما و جورجیا از ساکنان ۱۰ میلیون نفری این مناطق خواسته‌اند مراقب باشند.

«تاته ریوز» (Tate Reeves) فرماندار می‌سی‌سی‌پی در پی وقوع توفان و شرایط بدجوی در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

در حالی که ساکنان مناطق این ایالت به پناهگاه‌ها روی آورده‌اند، ناگزیر به رعایت فاصله اجتماعی برای دوری جستن از ابتلا به ویروس کرونا هم هستند.

پبراساس این گزارش، اداره هواشناسی آمریکا تاکنون از وقوع ۲۵ توفان در نواحی جنوبی آمریکا تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه خبر داده است.

بیش از ۹۵ میلیون نفر در حدود ۲۰ ایالت جنوب و جنوب شرقی آمریکا در خطر وضعیت بدجوی قرار دارند. در ایالت های می‌سی‌سی‌پی، آلاباما و لوییزیانا نیز هشدار وقوع توفان داده شده است.

گزارش شده است که ۲۵۰ هزار مشترک برق در ایالت‌های تگزاس، آرکانزاس، آلاباما و می‌سی‌سی‌پی درخاموشی ناشی از وقوع این توفان به سر می‌برند.

به گزارش ایرنا، در دی ماه ۱۳۹۸ ایالت‌های آلاباما، کنتکاکی، می‌سی‌سی‌پی، تگزاس، لوئیزیانا، آرکانزاس، جرجیا، تنسی و اوهایو آمریکا در معرض شرایط بد جوی بارش‌های سیل آسا، تندباد و برف فراگرفته بود که در آن زمان ۹ نفر کشته شدند و زندگی ۲۰ میلیون نفر از ساکنان این ایالت ها به مخاطره افتاده بود.

پربیننده ترین خبرها