پنهان کاری رژیم صهیونیستی در اعلام تعداد مبتلایان به کرونا

پنهان کاری رژیم صهیونیستی در اعلام تعداد مبتلایان به کرونا
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 13:18

وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی تعداد دقیق مبتلایان به کرونا را در شهر‌های اشغالی پنهان می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

در نقشه‌هایی که وزارت بهداشت رژیم صهیونیسیتی منتشر می‌کند، قدس شرقی هیچ گونه ابتلا به کرونایی را ثبت نکرده است، این در حالی است که «فادی الهدمی» وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان فلسطین،‌ امروز (سه‌شنبه)، تأکید کرد، رژیم صهیونیستی عمدا تعداد دقیق مبتلایان به کرونا را در شهر‌های اشغالی پنهان می‌کند.

خبرگزاری «آناتولی» در این خصوص نوشت که مراکز غیر دولتی در قدس و شاهدان عینی تأکید کردند که در قدس شرقی د‌ه‌ها تن به کرونا مبتلا شده‌اند به طوریکه وزارت بهداشت فلسطین نیز هیچ گونه صلاحیتی در این شهر ندارد و تنها وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی آمار مبتلایان و اطلاعات مربوط به آنها را در دست دارد.

در همین ارتباط، وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در خصوص شمار مبتلایان به کرونا هیچ اطلاعاتی در اختیار شهروندان فلسطینی و کادر پزشکی قرار نمی‌دهد.

فادی الهدمی ادامه داد: اطلاعات مربوط به شمار مبتلایان در قدس شرقی را از خود شهروندان پزشکان شهر دریافت می‌کنیم؛ این افراد ابتلای خود به کرونا را در شبکه‌های اجتماعی گزارش می‌کنند؛ اما باید توجه داشت که این اطلاعات صد در صد درست دقیق نیستند».

فادی الهدمی در ادامه گفت، در زمانی که می‌توان تعداد دقیق مبتلایان به کرونا را در جهان دانست، در قدس شرقی این کار امکان پذیر نیست.

الهدمی با اشغالگر خواندن رژیم صهیونیستی اقدام این رژیم را در پنهان کردن اطلاعات مربوط به شمار مبتلایان به کرونا را «غیر قانونی» و «نقض آشکار» تعهدات این رژیم در قبال قوانین بین‌المللی خواند.

در همین ارتباط، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد نیز در گزارشی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در قدس شرقی موثق نیست با توجه به اینکه مقامات صهیونیستی اعدادی کلی در خصوص شمار مبتلایان اعلام می‌کنند.

آناتولی در این ارتباط با اشاره به چندین شهروند فلسطینی که ابتلای خود را به ویروس کرونا گزارش کردند، نوشت: «در محله سلوان (جنوب مسجد الاقصی) یک شهروند فلسطینی، روز شنبه (یازدهم آوریل)، از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد و از افرادی که در اطراف او بودند خواست که قرنطینه شوند».

وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان در ادامه گفت‌و‌گو با آناتولی با سیاست زده خواندن گزارش‌های رژیم صهیونیستی، توضیح داد، در حالی که جهان خود را برای مقابله با ویروس کرونا آماده می‌کند، این اقدام رژیم صهیونیستی تاثیر منفی بر ساکنان قدس شرقی خواهد گذاشت.

پیشتر، نیروهای رژیم صهیونیستی با حمله ناگهانی به خانه فادی الهدمی ضمن واردن کردن خسارت به خانه او، وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان را بازداشت کردند و پس از مورد ضرب و شتم قرار دادن او را آزاد کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها