روزنامه روسی: آمریکایی‌ها عراق را ترک نمی‌کنند مگر آنکه مانند ویتنام مجبور شوند

روزنامه روسی: آمریکایی‌ها عراق را ترک نمی‌کنند مگر آنکه مانند ویتنام مجبور شوند
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 16:28

یک روزنامه روسی در مقاله‌ای، به تأخیر آمریکایی‌ها در خروج از عراق پرداخته و این احتمال را مطرح کرده است که آمریکایی‌ها عقب‌نشینی نمی‌کنند مگر آن‌که همانند ویتنام، مجبور به انجام این کار شوند.

العالم- عراق

به گزارش العالم، روزنامه روسی "ایزوستیا"، امروز- سه‌شنبه مقاله‌ای با عنوان "فرار از ابو غریب: ایالات متحده و همپیمانانش شش پایگاه نظامی در عراق را تخلیه کردند"، منتشر کرده است.

در این مقاله آمده است: در هفته‌های اخیر، نیروهای آمریکایی از شش پایگاه نظامی در عراق عقب‌نشینی کرده‌اند، که برخی از آنها را از سال 2003 اشغال کرده بودند. ششمین پایگاه تخلیه‌شده، ابو غریب در نزدیکی بغداد بود که در مجاورت آن، زندان "الشائن" واقع است و نگهبانان آمریکایی در آن از سال 2003 زندانیان عراقی را تا دم مرگ شکنجه می‌د‌ادند.

در همین راستا، "ولادیمیر آنوخین" معاون آکادمی مسائل ژئوپلیتیک به این روزنامه گفته است: "ایالات متحده با مشکلات عدیده‌ای در عراق روبه‌رو شده، طوری‌که می‌خواهد با یک حرکت آنها را حل و فصل کند و آن، خارج کردن نیروهایش. نخست این‌که، ایران هرگز اجازه نمی‌دهد ایالات متحده آزادانه در عراق تردد کند، دوم این‌که کُردها در شمال عراق، هرگز ایالات متحد را به عنوان متحد حساب نمی‌کنند. اما روابط میان ایالات متحده و ترکیه موضوع دیگری است. به طوری‌که آمریکایی‌ها از هر طرف محاصره شده‌اند و آنها می‌خواهند در یک بازی بد حرکت خوبی را نشان دهند. فکر می‌کنم این روند ادامه خواهد یافت و بعد از آن، بی‌نتیجه به پایان خواهد رسید و آمریکایی‌ها به جایی نمی‌روند."

مثلا درخصوص افغانستان، می‌بینیم که آمریکایی‌ها هر از گاهی به آنجا نیرو اعزام می‌کنند و برخی اوقات نیز در حال خارج کردن آنها هستند. عراق نیز شاهد بازی‌ مشابهی، یعنی عقب‌نشینی نیروها و تقویت آنها، است که آنها آن را فرآیند چرخشی یا چیزی شبیه به آن می‌نامند.

آمریکایی‌ها هرگز جایی را که به آنجا آمده‌اند، ترک نمی‌کنند. اگر هم ترک کنند با حالت اجبار است همان‌طور که در ویتنام اتفاق افتاد. تا زمانی‌که درب روی آنها بسته نشود هیچ چشم‌انداز واقعی برای عقب‌نشینی آنها وجود ندارد و فقط حرف و حدیث‌های در این‌باره گفته می‌شود.

پربیننده ترین خبرها