انتقاد وزیر بهداشت فلسطین از کارشکنی صهیونیست‌ها در مقابله با کرونا در قدس

انتقاد وزیر بهداشت فلسطین از کارشکنی صهیونیست‌ها در مقابله با کرونا در قدس
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 22:40

وزیر بهداشت فلسطین از آماردهی غلط رِژیم صهیونیستی درباره شمار مبتلایان به کرونا در قدس اشغالی و کارشکنی آن برای رسیدگی به وضعیت آنجا انتقاد کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

«می کیله» وزیر بهداشت فلسطین کارشکنی رژیم صهیونیستی برای رسیدگی به وضعیت شیوع کرونا در قدس را چالشی برای دولت فلسطین خواند و گفت شمار مبتلایان ساکنان قدس به کرونا بیش‌تر از چیزی است که اسرائیل اعلام می‌کند.

او در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: «با وجود کارشکنی‌های اشغالگران ما از هر طریقی برای کمک به فلسطینی‌های مبتلا به کرونا در قدس تلاش می‌کنیم».

وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد:«ما در مقابله با کرونا بر تدابیر پیشگیرانه متکی هستیم، اما به لوازم و تجهیزات پزشکی هم در این خصوص نیازمندیم»

او درباره وضعیت غزه نیز گفت: «اوضاع غزه را زیر نظر داریم وفردا کاروانی حامل کمک‌های پزشکی برای ساکنان غزه به آنجا خواهد رسید».

این وزیر فلسطینی درباره تدابیر مربوط به بازگرداندن کارگران فلسطینی مشغول به کار در سرزمین‌های اشغالی گفت: «از جمع 180 هزار کارگر فلسطینی 50 هزار نفر آنها از اسرائیل به مناطق فلسطینی بازگشتند».

وزارت خارجه فلسطین ضمن محکوم کردن حمله اخیر گروهی از شهرک نشینان تندروی یهودی که برخی از آن ها به ویروس کرونا مبتلا بودند به شهروندان فلسطینی در منطقه الاغوار، اعلام کرد این شهرک نشینان پس از فرار از قرنطینه با حمایت ارتش صیونیستی شماری از خودروهای فلسطینیان را آتش زده و به شهروندان فلسطینی سنگ پرتاب کردند.

وزارت خارجه فلسطین این اقدام شهرک نشینان را که ادامه دیگر تجاوزات و تعدی‌های آن‌ها علیه ملت بی پناه فلسطین و اموال و دارایی‌هاشان است، جرم محسوب کرده و تاکید کرد که این قبیل اقدامات شهرک نشینان در سایه شیوع کرونا شدت گرفته است تا در کنار دیگر جرایم دولت اشغالکر اسرائیل و دست نشانده‌هایش علیه ملت فلسطین، تلاش‌های فلسطینیان برای مقابله با کرونا را ناکام بگذارد.

این وزارتخانه دولت اسرائیل را مسئول اصلی و کامل این جرایم دانست و نسبت به خطرات سوء استفاده اسرائیل از مشغولیت جهان و فلسطین به کرونا برای اجرای طرح‌هایش در الحاق اراضی فلسطینی به اراضی اشغالی و عملیات پاکسازی نژادی علیه شهروندان فلسطیتی به ویژه در قدس و الاغوار هشدار داد.

در نقشه‌هایی که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی منتشر می‌کند، قدس شرقی هیچ گونه ابتلا به کرونایی را ثبت نکرده است، این در حالی است که منابع فلسطینی تاکید می‌کنند، رژیم صهیونیستی عمدا تعداد دقیق مبتلایان به کرونا را در شهر‌های اشغالی پنهان می‌کند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد نیز در گزارشی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در قدس شرقی موثق نیست با توجه به اینکه مقامات صهیونیستی اعدادی کلی در خصوص شمار مبتلایان اعلام می‌کنند.

در همین خصوص چندین شهروند فلسطینی ابتلای خود را به ویروس کرونا گزارش دادند از جمله «در محله سلوان (جنوب مسجد الاقصی) که یک شهروند فلسطینی چند روز پیش از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد و از افرادی که در اطراف او بودند خواست که قرنطینه شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها