سخنگوی شبه‌نظامیان شرق لیبی: با تمام توان با ترکیه می‌جنگیم

سخنگوی شبه‌نظامیان شرق لیبی: با تمام توان با ترکیه می‌جنگیم
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 13:33

سخنگوی شبه‌نظامیان شرق لیبی موسوم به ارتش ملی، با انتقاد از دخالت نظامی آمریکا در این کشور، اعلام کرد که این نیروها با تمام توان خود در تمامی عرصه‌های زمینی، هوایی، دریایی و الکترونیکی با ترکیه می‌جنگند.

العالم - لیبی

«احمد المسماری» سخنگوی شبه‌نظامیان شرق لیبی موسوم به ارتش ملی تحت رهبری «خلیفه حفتر»، از جنگ تمام عیار با ترکیه در تمامی عرصه های زمینی، هوایی، دریایی و الکترونیکی خبر داد.

نیروهای شرق لیبی تحت حمایت عربستان، امارات و مصر هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی طی یک کنفرانس خبری، تصریح کرد: «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه از فقر شماری از جوانان سوری سوء استفاده کرده و با پول آنها را راهی لیبی کرده است. نیروهای ارتش ملی لیبی نیز با تمام توان خود با ارتش ترکیه در تمامی عرصه‌های زمینی، هوایی، دریایی و الکترونیکی می‌جنگد.

وی افزود: مزدوران سوری در لیبی خسارات سنگینی را متحمل شده‌اند و دستگاه اطلاعات ترکیه آماده انتشار اخبار دروغین و جعلی با هدف گمراه‌کردن افکار عمومی از میزان خسارات سنگین وارده به آنها است.

المسماری ادامه داد: این شبه‌نظامیان که در میان آنها، شماری از عناصر وابسته به القاعده، داعش و انصارالشریعه، به چشم می‌خورند، به «صبراته» حمله کردند و با ربوده تمامی اعضای خانواده‌ها با توسل به زور، آنها را مجبور کردند به شهر «الزاویه» منتقل شوند.

وی ادعا کرد: نیروهای مسلح ما، ارتش ملت لیبی به شمار می‌آیند و نبرد ما تا نابودی بر سازمانهای تروریستی داعش، القاعده در کشور ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، «علی السعیدی» عضو پارلمان تحت سیطره خلیفه حفتر، پیشتر گفته بود که عقب‌نشینی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی از شهرهای «رقدالین»، «الجمیل» و«العسة» واقع در غرب این کشور به منظور حفط این شهرها و جلوگیری از تخریب آنها صورت گرفته است و نیروهای حفتر به این تجاوزها پاسخ خواهند داد.

«محمد قنونو» سخنگوی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی موسوم به «برکان الغضب» دو روز پیش در بیانیه‌ای از تسلط بر سه هزار کیلومتر مربع در درگیری با شبه نظامیان وابسته به حفتر خبر داد و گفت که در جریان این درگیری‌ها که در قالب عملیات دولت وفاق ملی موسوم به «عاصفة السلام» (توفان صلح) انجام می‌شود، تجهیزات و سلاح‌های مصری و اماراتی و مقادیر زیادی مهمات جنگی به غنیمت گرفته شد.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها