کرونا به ۷۰۰ سال جلسات سنتی در مجلس عوام انگلیس پایان می دهد

کرونا به ۷۰۰ سال جلسات سنتی در مجلس عوام انگلیس پایان می دهد
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 19:25

با تایید نهایی طرح برگزاری جلسات آنلاین مجلس عوام انگلیس که بر اساس آن نمایندگان در مدت شیوع ویروس کرونا از راه دور در مباحث شرکت خواهند کرد، به ۷۰۰ سال برگزاری جلسات سنتی نهاد قانون‌گذار انگلیس پایان داده می شود.

العالم ـ اروپا

بر اساس این طرح حدود ۵۰ نفر از نمایندگان با رعایت فاصله ایمنی در صحن علی مجلس حاضر شده و مابقی از طریق نرم‌افزار در جلسات شرکت می‌کنند.

«لیندزی هویل» رئیس مجلس عوام در این زمینه گفت؛ این طرح به نمایندگان اجازه می‌دهد تا در مدت همه گیری کووید-۱۹ از راه دور دولت را پاسخگو کنند.

وی با بیان اینکه مایل نیست کارکنان پارلمان در شرایط ویژه قرنطینه جان خود را به خطر بیندازند، افزود: این اقدام سهمی است که پارلمان برای احترام به قوانین ایفا کرده است.

مجلس عوام انگلیس که به خاطر بحران کرونا یک هفته زودتر به استقبال تعطیلات عید پاک رفت از سه شنبه هفته آینده (۲ اردیبهشت) بازگشایی و طرح برگزاری جلسات به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

انتظار می‌رود که این طرح با توجه به نگرانی نمایندگان درباره سرایت کرونا در پارلمان، با اکثریت آرا به تائید برسد.

هفته پیش حدود یک‌صد نفر از نمایندگان احزاب سیاسی مختلف با اشاره به وضعیت اضطراری کشور خواستار برگزاری جلسات این نهاد قانون‌گذار به‌صورت انلاین شدند.

نمایندگان در نامه‌ای خطاب به«جان بنگر» منشی مجلس عوام عنوان کردند: کشور در شرایط بحران قرار دارد و دولت به ۳۰ میلیون خانواده توصیه کرده که در خانه بمانند، پس ما نیز باید نشان دهیم که پیام را دریافت کرده‌ایم.

این نامه با اشاره به ابتلای نخست وزیر و وزیر بهداشت انگلیس به بیماری کوید-۱۹ هشدار داده است که پارلمان مکان ایمنی برای کار نیست و تا زمانی که این بحران ادامه دارد، مشکل همچنان پا برجاست.

در نامه یادشده که به قلم «چی اون‌واراه» نماینده حزب کارگر تنظیم، پیشنهاد شده است که پارلمان با مساعدت شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات، فضایی را برای کار نمایندگان ایجاد کند که توصیه‌های بهداشتی به ویژه فاصله ایمنی رعایت شود.

جلسات مجلس عوام در هفته های گذشته با تعداد کمی از نمایندگان برگزار شد. قانون‌گذاران که تا پیش از بروز این بحران با توجه به کمبود ظرفیت سالن مجلس به فاصله کمی کنار هم می‌نشستند، با رعایت یک متر فاصله از هرگونه تماس نزدیک با یکدیگر اجتناب کردند.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس اولین رهبر جهان است که به کرونا مبتلا و یک هفته‌ای در بیمارستان بستری شد. وضعیت سلامتی او رو به بهبودی گزارش شده اما طبق توصیه پزشک همچنان سر کار حاضر نشده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۱۰۳ هزار و ۹۳ نفر به کرونا مبتلا و ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر جان باخته‌اند.

پربیننده ترین خبرها