آمار ابتلا به کرونا در انگلیس از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 20:19

وزارت بهداشت انگلیس روز پنجشنبه در آستانه اعلام تصمیم دولت درباره تمدید مقررات منع رفت و آمد برای جلوگیری از شیوع کرونا (کووید-۱۹) اعلام کرد که آمار ابتلا به این ویروس در انگلیس به ۱۰۳ هزار و ۹۳ نفر رسیده است.

العالم ـ اروپا

بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده و به این ترتیب مجموعا ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر در انگلیس از ابتدا شیوع این ویروس جان باخته‌اند.

مقام های بهداشتی انگلیس معتقدند که این کشور به اوج همه‌گیری کرونا رسیده و انتظار دارند که آمارها در روزهای‌ آینده کاهش پیدا کند. این در حالی است که دفتر آمار ملی انگلیس چندی پیش آماری را منتشر کرد که نشان می‌دهد تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا (کووید-۱۹) در این کشور ۱۵ درصد بیشتر از آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

مقام های انگلیس که از سوی افکار عمومی تحت فشار قرار گرفتند، این اختلاف را به تعداد فوتی‌های خارج از بیمارستان‌ها از جمله خانه سالمندان نسبت داده که دولت به آن ‌ها دسترسی ندارد.

روزنامه گاردین پیشتر گزارش داد که مسئولان وزارت بهداشت انگلیس افراد فوت شده در خانه‌های سالمندان و نیز فوت شدگان در کلینیک‌های پرستاری را از آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور مستثنی کرده‌اند تا آمار جان باختگان بر اثر کرونا را کمتر جلوه دهند.

بنا بر این گزارش، مسئولان انگلیس جان باختن صدها مریض در خانه‌های سالمندان را هنگام جمع‌آوری آمارهای رسمی از قربانیان در نظر نمی‌گیرند.

دانشمندان معتقدند در انگلیس تا ۳۳ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌ اما با وجود کمبود کیت‌های آزمایشگاهی روزانه فقط ۱۵ هزار نفر تست می‌شوند.

به گزارش ایرنا، دولت انگلیس از ۴ فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را برای جلوگیری از شیوع کرونا به اجرا گذاشته است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس که به دلیل کسالت نخست وزیر امور دولت را هدایت می‌کند قرار است تا ساعاتی دیگر تصمیم دولت درباره تمدید مقررات منع رفت و آمد را اعلام کند.

بر اساس نظرسنجی موسسه معتبر یوگوو ۹۱ درصد مردم انگلیس از تمدید شرایط ویژه حمایت می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها