اینترسپت:

چرا ترامپ خود به اعتراضات طرفدارانش نمی‌پیوندد؟

شنبه 30 فروردين 1399 - 14:24

ترامپ که بدون توجه به محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا در آمریکا از مردم برخی ایالت‌ها در این کشورخواست در تظاهرات برای توقف قرنطینه شرکت کنند، از سوی فرماندار واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفته است.

العالم - آمریکا

وبگاه «اینترسپت»، در گزارشی که امروز منتشر کرد به درخواست «ترامپ» از حامیان خود در ایالت‌های مینه‌سوتا، میشیگان و ویرجینیا برای حضور در تظاهرات برای توقف قرنطینه اشاره کرد و نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا، دیروز جمعه، از طرفداران خود خواست که خطر ویروس کشنده کرونا را به جان بخرند و در تظاهرات شرکت کنند تا دستور «درخانه بمانید» که از سوی فرمانداران دموکرات ایالت‌های مینه‌سوتا، میشیگان و ویرجینیا صادر شده بود، لغو شود.

«اینترسپت» در این گزارش نوشت، رئیس جمهور آمریکا که علناً به دنبال این است رأ‌ی‌دهندگان آمریکایی را ترغیب کند تا فرمانداران ایالت‌های خود را مقصر مشقت‌های اقتصادی خود بدانند، در حساب توئیتری خود، از این تظاهرات حمایت کرد. ترامپ که خود، اوایل از قرنطینه‌ای که موجب اختلال در وضعیت اقتصادی آمریکا شد حمایت کرده بود، اکنون به دنبال ترغیب رأی‌دهندگان در ایالت‌هایی است که فرمانداران آنان رقیب سیاسی او هستند.

به نوشته «اینترسپت»، برخی از حامیان ترامپ که روز پنج‌شنبه در ایالت ویرجینیا برای تظاهرات تجمع کرده بودند، پلاکارد‌هایی را با عنوان «این دیوانگی را تمام کنید. این تنها یک ویروس سرماخوردگی است» در دست داشتند. حتی یکی از این افراد به «واشنگتن پست» گفت که این ویروس یک «حقه» بوده است.

این مرکز تحلیلی آنلاین در ادامه نوشت، حمایت ترامپ از این گرد‌همایی‌ها، همزمان که آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به 37 هزار نفر رسیده، سؤالی را در اذهان به وجود می‌آورد که اگر او این گردهمایی‌های بزرگ برای طرفدارانش را امن می‌داند، چرا خود کاخ سفید را ترک نمی‌کند و به آنها ملحق نمی‌شود؟

«اینترسپت» در پاسخ به این پرسش نوشت، ترامپ این تفکر را دارد که می‌تواند در میانه‌های یک خیابان بایستد و به هر کسی که می‌خواهد شلیک کند، اما حمایت‌ها از او کم نخواهد شد. اما او هیچ وقت درباره شلیک به خودش هیچ حرفی نزده است.

«جی اینسلی»، فرماندار واشنگتن که مورد هدف ترامپ قرار دارد، وی را به تحریک‌ مردم آمریکا متهم کرد. این فرماندار آمریکایی روز گذشته، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت فرمانداری ایالت واشنگتن منتشر شد، نوشت: «بیانیه‌های امروز صبح رئیس‌جمهور (ترامپ)، مردم را به انجام اقدامات خطرناک و غیر‌قانونی ترغیب کرد. او جان میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا را در خطر مبتلا به کووید-19 قرار داده‌ است. رجز‌خوانی‌ها و درخواست‌های وی از مردم برای "رهایی ایالت‌ها از [از قرنطینه]" می‌تواند به منجر به آشوب شود. ما چنین چیزی را قبلاً نیز دیده‌ایم.»

وی در ادامه بیانیه خود نوشت: «رئیس‌جمهور (ترامپ) در حال دامن زدن به شورش‌های داخلی است و در حالی که دولت خود او می‌گوید این ویروس واقعی و حقیقتاً کشنده است، در حال دروغ‌پراکنی است. ما راهی طولانی در پیش داریم تا این محدودیت‌ها برداشته شوند.»

ترامپ در نشست خبری روز جمعه (دیروز) در کاخ سفید، بار دیگر موفقیت‌های خیالی یا واقعی حکومت فدرال در متوقف کردن گسترش ویروس کرونا را تمجید کرد و کاستی‌ها و کمبود‌های بسیار آن را بر گردن فرمانداران دموکرات انداخت.

مرکز «اینترسپت» نوشت، زمانی که از ترامپ درباره دلیل ترغیب طرفداران خود به منظور حضور در تظاهرات در ایالت‌های ویرجینیا، میشیگان، مینه‌سوتا سؤال شد، وی پاسخ داد که محدودیت‌ها در این ایالت‌ها بیش از اندازه زیاد شده بود. این در حالی بود که تظاهرات در این ایالت‌ها که ده‌ها تا هزاران نفر از طرفداران ترامپ دراعتراض به قرنطینه در آنان شرکت کرده بودند، می‌توانست جان آنان را به خطر بیندازد و حتی آنان را بکشد. ترامپ همچنین پیشنهاد داد که مردم ویرجینیا باید درباره مسائل غیر‌مرتبط تظاهرات کنند؛ مثلاً به قانون کنترل سلاحی که جدیداً «رلف نورتم»، فرماندار ویرجینیا روز جمعه تصویب کرد، اعتراض کنند. این قانون، بررسی پیشینه افراد را افزایش می‌دهد، خرید‌ سلاح‌های دستی را محدود می‌کند و به پلیس این ایالت اجازه می‌دهد سلاح‌ها را از آن شخص تصاحب کند.

«اینسلی» در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرد که درخواست ترامپ برای نافرمانی مردم [از قانون] در این سه ایالت، عجیب بود؛ زیرا این درخواست کمتر از 24 ساعت از ارائه «معیار‌های جدید و مبتنی بر علم» وی برای پاسخ به این سؤال که چه زمانی این محدودیت‌ها برداشته شوند، ارائه شد. هیچ کدام از سه ایالتی که او روز جمعه اعلام کرد شرایط لازم برای برداشتن محدودیت‌های قرنطینه را نداشتند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها