آخرین ویدئو از ملاک الزبیدی و اظهارات یک وکیل درباره خودسوزی وی  

يکشنبه 31 فروردين 1399 - 10:46

یکی از وکلای عراقی درباره حکم خودسوزی ملاک الزبیدی در استان نجف اشرف که دیروز به دنبال این حادثه فوت کرد، سخنانی گفت.

العالم - عراق

"حیان الخیاط "گفت : اگر اثبات شود که همسر و خانواده وی به هنگام خودسوزی به وی کمک نکرده اند ؛به 6 ماه حبس یا پرداخت یک میلیون دینار محکوم خواهندشد

وی افزود:بر اساس اخبار اخیر درباره شکایت این خانم جوان، وی علیه همسر و سه نفر از اعضای خانواده خود شکایت کرده بدون اینکه دلائلی صحت کلام وی را ثابت کند که این مساله نیز حکم آنان را سنگین می کند.

ملاک الزبیدی که به خاطر اختلافات خانوادگی با همسرش در نجف خودسوزی کرده بود دیروز شنبه،فوت کرد.

فعالان شبکه های اجتماعی در فیس بوک،اینستاگرام و توییتر یک فایل تصویری که خواهر ملاک منتشر کرده بود و وی را در حالت کما و اتصال دستگاه تنفس مصنوعی به وی نشان می داد را دست به دست کردند.

شورای عالی قضایی عراق، چهارشنبه گذشته از تصمیم دادگاه تحقیق نجف مبنی بربازداشت 4 متهم پرونده ملاک جیدر الزبیدی که به دلیل اختلافات خانوادگی خودسوزی کرده بود ،خبر داد.

مرکز رسانه ای شورای عالی قضایی اعلام کرد شاکی شکایتی در دادگاه تحقیقات نجف علیه همسر خود به اتهام ضرب و شتم و اقدام به خودسوزی و اینکه همسرش در خاموش کردن اتش کمک نکرده و پدر همسرش پس از خاموش کردن اتش وی را به بیمارستان منتقل کرده ،ارائه داد.

"لوی الیاسری " استاندار نجف یکشنبه گذشته ،تیم تحقیقاتی ویژه ای برای حادثه خودسوزی زنی از این استان تشکیل داد و پس از آن دادگاه تحقیقات نجف جزئیات شکایت این زن که خودسوزی کرده بود را ارائه و از عامل اصلی آن خبر داد.

به دنبال این حادثه هشتگ " قانون منع خشونت خانوادگی " در شبکه های اجتماعی عراق تشکیل شد و میان کاربران از استقبال گسترده ای برخوردار شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها