واشنگتن پست:

آمریکایی‌ها نباید در پی بحران کرونا گرسنه بمانند

آمریکایی‌ها نباید در پی بحران کرونا گرسنه بمانند
يکشنبه 31 فروردين 1399 - 11:59

روزنامه آمریکایی 'واشنگتن پست' در گزارشی با اشاره به افزایش بیکاری و در پی آن گرسنگی مردم آمریکا، خواستار تدابیر فوری دولت برای مهار این مسئله شد.

العالم - آمریکا

شیوع ویروس جدید کرونا باعث شده مردم آمریکا با سراسیمگی به سمت فروشگاه‌ها هجوم ببرند که پیامد آن کمبود مواد غذایی اصلی مثل تخم‌مرغ، شیر و پاستا بوده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گرچه این کمبودها موقتی بوده و بر زنجیره‌های تامین تاثیر زیادی نداشته، اما پر شدن دوباره قفسه‌ها برای آمریکایی‌هایی که توانایی خرید مواد غذایی را ندارند، تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. افزایش بیکاری، به شمار ۳۷ میلیون آمریکایی که پیش از بحران کرونا هم به لحاظ ضروریات زندگی تامین نبودند و در وضعیت ناامنی غذایی قرار داشتند، اضافه خواهد کرد.

بنابر این گزارش، آمریکاییها تنها در صورتی درباره تامین مواد غذایی‌شان در این بحران سلامت عمومی اطمینان خواهند یافت که تدابیر سخاوتمندانه و انعطاف‌پذیر فوری در جهت رفع گرسنگی آنها اتخاذ شود.

افزایش ناامنی غذایی در حالی رخ می‌دهد که مزرعه‌داران آمریکایی ناچارند میلیون‌ها گالون شیر و مقدار زیادی از محصولات خود را دور بریزند؛ زیرا مشاغل و مدرسه‌ها در سراسر این کشور به دلیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل شده و کشاورزان و دامداران به طور ناگهانی خریداران خود را از دست داده‌اند. این محصولات به طور عمده برای این بازارها تهیه شده بودند و حالا عوض کردن بازار و فروش آنها به صورت خرده‌فروشی میسر نیست.

واشنگتن پست می‌افزاید بعضی از کشاورزان، محصولاتی را که نمی‌توانند به فروش برسانند، برای بانکهای مواد غذایی می‌فرستند. اما از آنجا که این مراکز هم حجم کار بالایی دارند و با نیروهای کمتر به دلیل همه‌گیری فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند پاسخگوی افراد نیازمند باشند و ناچارند بسیاری از کسانی که بحران کرونا آنها را برای اولین بار به سمت این مراکز کشانده، دست خالی برگردانند.

در ادامه این گزارش آمده است: دولت می‌تواند در این شرایط با افزایش کمک مالی به این بانکها و همچنین افزایش تلاش در جهت توزیع مجدد این مواد غذایی مفید باشد. اتحادیه بانکهای مواد غذایی کالیفرنیا با حمایت اداره غذا و کشاورزی این ایالت در حال اجرای برنامه‌ای است که از طریق آن کشاورزان می‌توانند اضافه محصولات خود را اهدا کنند. چنین ابتکاراتی لزوم ممانعت از هدر رفت غذا را نمایان می‌کند.

اما در عین حال اقدامات این‌چنینی تنها باعث می‌شود خانواده‌هایی که به دنبال دریافت کمک از دولت هستند، به صورت موقت بتوانند گذران زندگی کنند. زیرا احتمالا آژانس‌های برنامه کمکی تغذیه الحاقی (اس‌ان‌اِی‌پی) در هفته‌های آتی به دلیل مراجعه زیاد با مشکل مواجه خواهند شد.

بنابر این گزارش، خبر خوب این است که کنگره قدمهایی را برای هماهنگی با شرایط بحرانی از جمله تعلیق موقت محدودیت سه ماهه مزایای اس‌ان‌ای‌پی برای بزرگسالانی که فرزند خردسال ندارند، برداشته است. در لایحه امدادرسانی بعدیِ مرتبط با کووید-۱۹، کنگره باید این تعلیق را به جای وضعیت اضطراری سلامت عمومی با شاخص‌های اقتصادی ارتباط بدهد، زیرا این رکود اقتصادی باعث طولانی‌تر شدن بحران همه‌گیری کرونا خواهد شد. کنگره همچنین باید برنامه کمکی تغذیه الحاقی را مانند دوران رکود بزرگ تقویت کند.

با ایجاد شرایط خرید آنلاین از طریق این برنامه، می‌توان از ترددهای غیرضروری و خطرناک برای خرید مواد غذایی از فروشگاه‌ها جلوگیری کرد. صنعت هم می‌تواند در اینجا به کمک بیاید؛ فروشنده‌های آنلاین باید از دریافت هزینه ارسال مواد غذایی که با بودجه برنامه کمکی تغذیه الحاقی خریداری می‌شوند، چشم پوشی کنند.

واشنگتن پست در پایان تاکید می‌کند که در بحبوحه بحران سلامتی و اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در آمریکا، تامین مواد غذایی برای افراد نیازمند چالشی است که تنها با اقدامات سریع و خلاقانه دولت می‌توان بر آن فائق آمد.

رادیو ملی آمریکا به تازگی تصاویر هوایی‌ای از به صف شدن هزاران خودرو برای دریافت کمک غذایی در ایالت تگزاس آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش رادیو ملی آمریکا، این افراد تنها بخشی از بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی هستند که کار خود را از دست داده‌اند و بسیاری از آنها در روزهای اخیر به دلیل شیوع کرونا در آمریکا از کار اخراج شده‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها