دروغ فصل ... ترامپ به یمن برای مهار کرونا کمک می‌کند!

دروغ فصل ... ترامپ به یمن برای مهار کرونا کمک می‌کند!
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 14:33

خبرگزاری "رویترز" به نقل از یکی از مقام‌های وزرات خارجه آمریکا، که او را عالی‌رتبه خوانده، گفته است که ایالات متحده در حال تهیه و تدارک "کمک قابل‌توجهی" به یمن برای مقابله با ویروس کرونا است.

العالم- در گوشی

این مقام "عالی‌رتبه" آمریکایی، که از سخاوت "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری این کشور برای مهار شیوع ویروس کرونا در یمن -کشوری که تاکنون فقط یک مورد مبتلا به این ویروس را گزارش داده است- سخن گفته، از رویترز خواسته هویتش را فاش نکند!.

به نظر می‌رسد این سخنگو از باب تواضع و فروتنی، یا از باب اعتقاد به مخفی ماندن عمل خیر و ریا نشدن عمل انسان‌دوستانه ترامپ در حق یمنی‌ها که با خطر کرونا در سایه فروپاشی تقریبا کامل نظام بهداشتی مواجه هستند، خواسته است هویتش فاش نشود!!

ما قصد نداریم "حس انسان‌دوستانه" ترامپ را زخمی و یا "انگیزه‌های انسان‌دوستانه" طرح در حال آماده شدن وی، که فقط منتظر کانالی برای ارسال "پول هنگفت" به یمنی‌هاست را زیر سوال ببریم! ولی با توجه به تحریم شدن سازمان بهداشت جهانی توسط واشنگتن، همچنان شک و تردیدهایی در خصوص این نیت ترامپ و نیز کرم و حس انسان‌دوستانه و خیرخواهانه او وجود دارد.

اینجا سوال‌ها و ابهاماتی درخصوص "انسان‌دوست بودن" ترامپ و "عشق به عمل خیر و ولخرجی" او به خاطر بشریت و به‌ویژه "علاقه او" به یمنی‌ها و تلاش‌هایش برای کاستن از آلام و مشکلات آنها در سایه شیوع کرونا، مطرح می‌شود.

  • آیا "محمد بن‌سلمان" ولیعهد عربستان سعودی می‌توانست بدون چراغ سبز آمریکا، به تجاوز علیه ملت بی‌گناه یمن و کشتار صدها هزار بی‌گناه یمنی و گرسنه نگه‌داشتن آنها نیز آواره کردن آنها ادامه دهد؟
  • مسئول نابودی زیرساخت‌های یمن و فروپاشی نظام بهداشتی آن و نیز گسترش قحطی و بیماری‌های همه‌گیر میان یمنی‌ها چه کسی است؟
  • چگونه حس انسان‌دوستانه ترامپ به محض شنیدن ثبت یک مورد مبتلا به کرونا در یمن، گُل می‌کند در حالی‌که احساس او درقبال سختی‌ها و گرسنگی‌ها و کشته شدن یک کودک یمنی در هر 10 دقیقه، هیچ تکانی نخورده است؟
  • دلیل این‌همه حمایت علنی آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی، که خطرش علیه یمنی‌ها بسیار بیشتر از تهدید کرونا است، چیست؟
  • چرا حس انسان‌دوستانه ترامپ درمقابل شیوع کرونا در دیگر کشورهایی، که آمریکا آنها را در زمینه واردات تجهیزات پزشکی و دارو برای مبارزه با این ویروس کُشنده تحریم کرده است، گُل نکرده، به‌رغم این‌که نهادهای بین‌المللی و بیشتر کشورها خواهان پایان دادن به جنگ‌ها و لغو تحریم‌ها علیه ملت‌ها شده‌اند؟
  • آیا کسی می‌تواند باور کند که ترامپ دستش را به جیبش بُرده و به دیگران کمک کند؟! به‌ویژه این‌که به کسانی‌که متهم به قرار گرفتن در محور مقاومت هستند؟!
  • حتی اگر فرض کنیم که داستان کمک کردن پولی ترامپ به یمنی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا صحت دارد، ولی این کمک‌ها هرگز به دست طرف یمنی که واقعا از جنگ و کرونا متضرر شده است، نمی‌رسد و دوم این‌که، واشنگتن بهتر از بن‌‌سلمان درک کرده است که جنگ علیه یمن شکست خورده است و باید چهره کشورهای متجاوز در راس آنها ایالات متحده در نزد افکار عمومی جهان و یمنی‌ها ترمیم یابد. با این حال، این تلاش‌های ترامپ به یک دلیل ساده بی‌فایده است و آن این‌که چهره زشت آمریکا مادرزادی است و با جراحی پلاستیکی درمان نمی‌شود.

منیب السائح- العالم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها