رایزنی تلفنی سران پاکستان و آمریکا درخصوص کرونا و تحولات افغانستان

رایزنی تلفنی سران پاکستان و آمریکا درخصوص کرونا و تحولات افغانستان
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 23:09

نخست وزیر پاکستان و رییس جمهوری آمریکا در یک تماس تلفنی درخصوص وضعیت حاکم ناشی از شیوع ویروس کرونا و آخرین تحولات در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

العالم- آسیا

دفتر نخست وزیری پاکستان چهارشنبه شب اعلام کرد: "عمران‌خان" طی گفت‌وگو با "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا نسبت به جان باختن هزاران نفر از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به شیوع کرونا ابراز تاسف کرد.

طرفین اثرات شیوع کرونا بر معیشت جهانی را مورد بررسی قراد دادند و همچنین درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای، بین المللی و راه‌های مقابله با ویروس همه‌گیر کووید۱۹ تبادل نظر کردند.

نخست وزیر پاکستان و رییس جمهوری آمریکا بر ادامه همکاری دو کشور برای مدیریت شیوع کرونا توافق کردند.

عمران‌خان با اشاره به فرآیند صلح افغانستان و تعهد اسلام‌آباد برای ادامه حمایت از تلاش‌ها در جهت استقرار صلح و ثبات در کشور همسایه، تاکید کرد: بحران افغانستان باید با شیوه سیاسی حل شود و مرحله بعدی یعنی آغاز گفت‌وگوهای فراگیر میان گروه‌های داخلی افغانستان بسیار حائز اهمیت است.

دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد: ترامپ بر حمایت آمریکا از پاکستان در مبارزه کرونا تاکید و افزود که آمریکا حمایت مالی و ارسال دستگاه‌های تنفس مصنوعی به پاکستان را در دستور کار قرار می‌دهد.

آمریکا که ماه پیش به منظور مهار ویروس کرونا در پاکستان، یک میلیون دلار به این کشور کمک کرده بود؛ سی‌ام فروردین گذشته مدعی افزایش مساعدت مالی خود به ۸.۴ میلیون دلار شد.

نخست وزیر پاکستان اواخر ماه گذشته با اشاره به درماندگی این کشور برای مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا و همزمان نجات مردم از گرسنگی و مشکلات معیشتی، از سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی مالی خواست تا به یاری پاکستان و سایر کشورهای در حال توسعه بشتابند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها