ابراز نارضایتی عبدالمهدی از بیانیه اخیر گردان‌های جدا شده از حشد الشعبی

ابراز نارضایتی عبدالمهدی از بیانیه اخیر گردان‌های جدا شده از حشد الشعبی
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 08:23

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق گفت که «عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور درباره بیانیه اخیر گردان‌های جدا شده از حشد الشعبی ابراز نارضایتی کرد.

العالم _ عراق

به نقل از السومریه نیوز، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق به تازگی چهار گردان‌ متعلق به آستان‌های مقدس در عراق را از زیر مجموعه سازمان حشد الشعبی خارج کرده و آنها را مستقیما از نظر اداری و عملیاتی به فرماندهی کل نیروهای مسلح مرتبط کرد.

چهار گردان آستان مقدس عراق وابسته به از حشد الشعبی روز پنجشنبه در خصوص جدایی‌شان از تشکیلات الحشد به دستور عبدالمهدی، بیانیه‌ای را صادر کردند که این بیانیه با نارضایتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور مواجه شد.

در همین ارتباط، «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق جمعه شب در سخنانی اعلام کرد که عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح بیانیه صادره درباره جدایی چهار تیپ و گردان سازمان حشد الشعبی را نپذیرفت.

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق تاکید کرد که مساله پیوستن گروه‌های مجاهد حشد الشعبی به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق فقط از لحاظ اداری و عملیاتی است و بسیاری از مسایلی را که در بیانیه اخیر چهار گردان مطرح شده است، شامل نمی‌شود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر اهمیت حفاظت از وحدت الحشد و عمل کردن همه گردان‌ها به آیین‌نامه‌های انضباتی و نظامی و دستورات فرماندهان عالی‌رتبه همانند بقیه نیروهای مسلح تاکید کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها