لفاظی های ترامپ علیه ایران و پاسخ فرمانده سپاه/ سازمان ملل خواستار خویشتن داری ایران و آمریکا شد

لفاظی های ترامپ علیه ایران و پاسخ فرمانده سپاه/ سازمان ملل خواستار خویشتن داری ایران و آمریکا شد
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 11:13

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست خبری خود خواستار خویشتن داری ایران و آمریکا در پی حوادث اخیر شد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری خود از ایران و آمریکا خواست که نسبت به افزایش تنش و درگیری های لفظی خویشتن داری کنند.

دوجاریک گفت: موضع ما این است که طرف های درگیر باید از هرگونه اقدام و صحبت های تحریک آمیز خودداری کنند.

پیش از این فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خلیج فارس موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای مدعی ایجاد مزاحمت از سوی 11 شناور نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای 6 کشتی جنگی آمریکایی در شمال خلیج فارس شد و ویدئویی را در این خصوص منتشر کرد. آمریکایی ها این اقدامات را "تحریک آمیز" خواندند.

در مقابل روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز در روز 31 فروردین در اطلاعیه ای با جعلی و هالیوودی خواندن روایت آمریکایی از ماجرای 15 آوریل در خلیج فارس، تاکید کرد: مستندات خلاف ادعای آمریکایی ها است و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

به رغم این مساله دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا طی توییتی اعلام کرد که به نیروی دریایی این کشور دستور داده تا به سمت قایق های تندرو ایرانی که به گفته خودش کشتی های آمریکایی را آزار می دهند، تیراندازی کنند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز پنج شنبه (۴ اردیبهشت) به لفاظی ترامپ پاسخ داد، و با یادآوری این نکته که آمریکایی‌ها رفتارهای ما را در گذشته تجربه کرده‌اند و آن عبرت‌ها کافی است تا این حقایق را دریافت کنند، گفت: ما نیز به واحدهای نظامی خودمان در دریا دستور دادیم که اگر شناور یا واحد جنگی از نیروهای دریایی ارتش تروریست آمریکا بخواهد امنیت کشتی‌های غیرجنگی و یا شناورهای رزمی ما را مورد مخاطره قرار دهد، آن شناور و یا واحد نظامی را مورد هدف قرار بدهند.

در پی سخنان رئیس جمهور آمریکا، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه ایران احضار و اعتراض شدید ایران نسبت به تهدیدهای آمریکا از جمله حضور و اقدامات غیرقانونی به وی ابلاغ شد.

پربیننده ترین خبرها