خسارت سنگین نیروهای دولت وفاق ملی به شبه‌نظامیان حفتر

خسارت سنگین نیروهای دولت وفاق ملی به شبه‌نظامیان حفتر
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 13:47

دولت وفاق ملی، پس از اعلام خبر بمباران پایگاه «الوطیه»در جنوب غرب طرابلس، از سه حمله دیگر علیه تدارکات شبه‌نظامیان وابسته به حفتر خبر داد.

العالم - لیبی

پس از آنکه نیروی دولت وفاق ملی لیبی، روز جمعه، در چهار حمله هوایی پایگاه «الوطیه» در جنوب غرب طرابلس بمباران کردند، ساعتی پس از این اقدام، دولت وفاق لیبی اعلام کرد که در سه حمله هوایی تدارکات نظامی شبه‌نظامیان وابسته «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» را هدف قرار داده است.

در همین ارتباط، نیروهای دولت الوفاق لیبی، روز گذشته، گزارش کردند که پایگاه استراتژیک «الوطیه» در غرب لیبی را که محل استقرار هواپیماهای جنگی و پهپادهای نیروهای حفتر بود در چهار نوبت بمباران کردند.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، «محمد قنونو» سخنگوی رسمی نیروهای دولت الوفاق لیبی در این ارتباط اعلام کرد که نیروهای هوایی دولت الوفاق در سه حمله هوایی تدارکات نظامی و یک تانکر سوخت شبه‌نظامیان وابسه به خلیفه حفتر را هدف قرار داده است.

به گزارش محمد قنونو، این تدارکات نظامی در حال ارسال به شهر «ترهونه» در جنوب طرابلس بود که نیروی هوایی دولت الوفاق آنها را در راه رسیدن به مقصد هدف حمله هوایی خود قرار می‌دهد.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها