هشدار انگلیس درباره افزایش علائم مرتبط با ویروس کرونا در کودکان

هشدار انگلیس درباره افزایش علائم مرتبط با ویروس کرونا در کودکان
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 16:40

پزشکان خدمات بهداشت ملی انگلیس(ان.اچ.اس) هشدار داد، تعداد کودکان پذیرفته شده در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل علائم التهاب ناشی از ویروس کرونا افزایش زیادی یافته است.

العالم-کرونا در جهان

روزنامه دیلی میل انگلیس روز دوشنبه گزارش داد، مقام‌های بهداشتی این کشور در پیامی به پزشکان عمومی هشدار دادند نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره پدیدار شدن سندرم التهامی مرتبط با کووید-۱۹ در بین کودکان در بریتانیا بروز کرده است.

بر این اساس، به نظر می رسد در سه هفته گذشته تعداد کودکان در همه رده های سنی که وضعیت التهابی در آنها مشاهده شده است و به مراقبت ویژه نیاز دارند در لندن و دیگر مناطق بریتانیا افزایش یافته است.

از زمان آغاز همه گیری کرونا، کودکان در معرض خبر جدی کووید-۱۹ نبودند و تعداد کمی از آنها با ابتلا به کرونا تشخیص داده شدند و حتی آمار مرگ در بین آنها بسیار اندک بوده است.

مقاومت ظاهری جوانان در برابر این ویروس هفته‌ها پزشکان را گیج کرده است زیرا آنها بسیار در انتقال بیماری‌های مسری همچون آنفولانزا نقش دارند.

کودکانی که با شرایط جدید رویت شده‌اند، عموما از دل درد و علائم دستگاه گوارش از جمله حالت تهوع و اسهال رنج می برند.

پزشکان وضعیت کودکان بستری شده را با سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی مقایسه کرده اند که می توانند در کنار هم باعث التهاب شدید داخلی، تب و مشکلات تنفسی شود که همگی از نشانه‌های کووید-۱۹ است.

اما آزمایش کرونای بسیاری از کودکانی که چنین علائمی را بروز داده اند منفی بوده که روند تشخیص را پیچیده و دشوارتر کرده است.

در پیام هشدار پزشکان انگلیسی از پزشکان عمومی درخواست شده کودکانی را که در آنها علائمی همچون درد شکمی مشاهده می شود به عنوان یک مورد اورژانسی به بیمارستان ارجاع دهند.

دولت انگلیس از چهارم فروردین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت‌وآمد را به اجرا گذاشت.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از کسب بهبودی از ابتلا به کرونا و بازگشت به محل کار، بیماری کووید-۱۹ را بزرگترین چالشی دانسته که این کشور پس از جنگ داشته است.

وی تاکید کرده باید به مقابله با این ویروس ادامه داد و هنوز زمان کاهش شرایط قرنطینه نرسیده است.

بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس تاکنون به ۱۵۲ هزار و ۸۴۰ نفر رسیده که ۲۰ هزار و ۷۳۲ نفر از آنها جان باخته‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها