نشست مهم فرماندهان ارشد امنیتی عراق در دیالی

نشست مهم فرماندهان ارشد امنیتی عراق در دیالی
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 - 12:50

سازمان الحشد الشعبی عراق از جلسه فرماندهان ارشد امنیتی کشور در استان دیالی به منظور مهار چالش‌های امنیتی جدید و دستاوردهای عملیات موفق «حاوی العظیم» در شمال این استان خبر داد.

العالم - عراق

همزمان با افزایش تحرکات هسته‌های خاموش داعش در استان دیالی که به اعتقاد کارشناسان با چراغ سبز آمریکا و با هدف توجیه حضور نظامی این کشور در عراق صورت می‌گیرد، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان «الحشد الشعبی» از نشست مهم شب گذشته فرماندهان ارشد امنیتی عراق در این استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، فرماندهی عملیات مشترک عراق و ریاست ستاد مشترک ارتش و سازمان الحشد الشعبی، دوشنبه شب نشست مهمی را برای بررسی چالش‌ها و تهدیدهای امنیتی جاری در استان دیالی برگزار کردند.

در این نشست فرماندهانی چون، سرلشکر ستاد «عبدالامیر یارالله» معاون فرماندهی عملیات مشترک، سرلشکر ستاد «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، فرماندهی نیروی زمینی و دو فرماندهی از عملیات مشترک و سازمان الحشد الشعبی این استان و شماری از نیروهای نخبه نظامی و مقامات امنیتی دیالی حضور داشتند.

استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران است و مرز «خسروی» نیز قدیمی‌ترین گذرگاه مرزی رسمی بین ایران و عراق است. این استان از زمان بروز اعتراضات خیابانی در عراق شاهد حملات بقایای داعش بوده که منجر به تلفاتی در صفوف نیروهای امنیتی عراق هم شده است؛ اما در هفته‌های اخیر به ویژه روز گذشته همزمان با عملیات نظامی در «حاوی العظیم» این حملات بیش‌تر شده است.

دیالی علاوه بر این، یکی از حاصلخیزترین استان‌های عراق است و از میادین مهم نفتی نظیر منطقه «نفت خانه» برخوردار است. به گفته تحلیلگران گروه‌های تروریستی در این استان با برخی جریان‌های سیاسی و حتی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرتبط هستند و با ایجاد ناامنی درصدد کوچ اجباری شیعیان آنجا هستند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عراقی طی روزهای گذشته نیز هشدار می‌دهند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در عراق به هسته‌های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

نتایج عملیات موفق «حاوی العظیم» در شمال دیالی

«صادق الحسینی» مدیر اطلاع‌رسانی محور دیالی در سازمان الحشد الشعبی عراق، نتایج عملیات نظامی «حاوی العظیم» را که روز گذشته در شمال این استان آغاز شد، اعلام کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: نیروهای الحشد الشعبی به کلیه اهداف مورد نظر و ترسیم شده در این عملیات، دست یافتند.

بر اساس این گزارش، این عملیات نظامی که با هدف تعقیب بقایای داعش در مناطقی از حاوی العظیم واقع در ۷۵ کیلومتری شمال «بعقوبه» و مرزهای میان دیالی با استان صلاح‌الدین آغاز شده بود، با موفقیت به اتمام رسید و طی آن، چهار مخفی‌گاه داعش، یک کارگاه ساخت بمب‌ و بمب‌گذاری نابود شد.

الحسینی در ادامه گفت که نیروهای الحشد الشعبی بار دیگر در حاوی العظیم مستقر شدند تا در مناطقی که داعش اخیرا از آنها برای نفوذ به نقاط امنیتی و روستاهای آزادشده استفاده کرده، امنیت برقرار کنند و مانع تردد آزادانه داعش از طریق این مناطق شوند. عملیات روز گذشته نیز با هدف بستن کلیه راه‌های داعش برای ناامن کردن حد فاصل میان دو استان دیالی و صلاح الدین و به طور مشخص روستاهای دورافتاده انجام شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها