انتقاد حماس از تلاش عرب‌های صهیونیست برای مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی

انتقاد حماس از تلاش عرب‌های صهیونیست برای مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 16:42

یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین در انتقاد از پخش سریال صهیونیستی در یکی از شبکه‌های عربی تأکید کرد که این سریال نخواهد توانست به رژیم صهیونیستی مشروعیت ببخشد.

العالم- فلسطین اشغالی

«سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس فلسطین از پخش سریالی در شبکه سعودی «ام.بی.سی» که در حمایت از صهیونیستهاست، به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از ابوزهری گزارش داد: «فیلم صهیونیستی که شبکه ام.بی.سی نشان می‌دهد، برای شیطانی جلوه دادن مردم فلسطین مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی است».

وی با بیان اینکه، آگاهی امت اسلام مانع از تحقق اهداف این سریال خواهد شد، تأکید کرد: «برخی از صیهونیستهای عرب نخواهند توانست چیزی را محقق کنند که تانک اسرائیلی نتوانست محقق کند».

این شبکه در حال پخش سریال «ام هارون» است که هدف آن، سفید جلوه دادن حساب سیاه رژیم صهیونیستی و جلوه انسانی دادن به این رژیم است.

به گزارش صفا، هدف از این سریال، تغییر شیوه حاکم در سریالهای عربی و نشان دادن تصویری از یک شخصیت یهودی متجاوز است که خاک فلسطین را اشغال کرده بود.

این سریال قصد دارد با روایتها و داستانهای جعلی و دروغین، از ابزار «انسانیت، همزیستی با ادیان و تسامح انسانی» برای توجیه اشغالگری صهیونیستها استفاده کند.

موضوع این سریال زندگی یهودیان عرب ساکن کشورهای عربی در خلیج فارس در دهه چهل قرن گذشته است و چنان وانمود می‌کند که آن‌ها به دلیل دیانت خود مورد ظلم و ستم واقع شده و از جامعه عربی اسلامی طرد شده‌اند.

به گفته برخی از ناظران و تحلیلگران، ساخت این سریال آن‌ هم در مقطع زمانی کنونی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ضد فلسطینی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد، مشکوک به نظر می‌رسد.

دیگر سریال سعودی که در این راستا پخش آن آغاز شده «مخرج ۷» نام دارد. در قسمت اول این سریال یک بازیگر صراحتا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه تجارت فرا می‌خواند و فلسطینی‌ها را «دشمن» توصیف می‌کند و بازیگر دوم با وی مخالفت می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها