شهروندان کالیفرنیا برای لغو قرنطینه دست به تظاهرات زدند

شهروندان کالیفرنیا برای لغو قرنطینه دست به تظاهرات زدند
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 14:10

هزاران شهروند کالیفرنیایی در سرتاسر این ایالت دست به تظاهرات زده و لغو قوانین قرنطینه و بازگشایی کسب‌وکارها را خواستار شدند.

العالم- آمریکا

هزاران نفر از شهروندان ایالت کالیفرنیای آمریکا، با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف خواستار لغو قرنطینه و بازگشایی کسب‌وکارها شدند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، شهرهای مختلف ایالت کالیفرنیا، از «ساکرامنتو» تا «سان فرانسیسکو» و «سان دیگو» روز جمعه صحنه حضور هزاران معترض به قوانین قرنطینه و بسته شدن سواحل بودند.

به گفته یکی از مقامات پلیس تنها در ساحل «هانتینگتون» حدود ۳۰۰۰ نفر خواستار لغو محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شدند.

در شهر ساکرامنتو، معترضان پلیس ضد شورش را که برای متفرق کردن آن‌ها وارد صحنه شده بودند «خائن» خطاب کرده و با آن‌ها درگیر شدند. عصر جمعه به وقت محلی تظاهرات در این شهر به آشوب کشیده شد.

«گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا وعده داد اصلاحات «معنی‌داری» درخصوص قوانین قرنطینه اعمال خواهد کرد. او گفت کالیفرنیا به مرحله ایجاد تغییراتی که می‌توانند موجب بازگشایی کسب‌وکارها شوند، بسیار نزدیک شده است.

با این حال این فرماندار آمریکایی تأکید کرد تغییر در قوانین قرنطینه با توجه به کاهش مبتلایان به ویروس کرونا انجام خواهد گرفت و فشار معترضان در آن تأثیری ندارد.

او در کنفرانسی خبری روز جمعه گفت، با معترضان ابراز همدردی کرده و نگرانی آن‌ها از مشکلات اقتصادی و آینده خانوادهایشان را درک می‌کند.

نیوسام خطاب به معترضانی که با اعضای خانواده خود و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تجمعات شرکت کرده بودند گفت، افرادی که فاقد علائم ابتلا به ویروس کرونا هستند ممکن است آن را به دیگران سرایت دهند پس «از خودتان محافظت کنید. از خانواده خود محافظت کنید. از فرزندان و والدین خود محافظت کنید».

وی همچنین دستگیر کردن معترضانی که قوانین فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند به مقامات محلی شهرها واگذار کرد.

پیش از این نیز هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که خواستار بازگشایی کسب‌وکارها در این کشور است، در شهرهای مختلف این کشور بر علیه تمدید قوانین قرنطینه دست به تظاهرات زده بودند.

ترامپ روز پنجشنبه گفت، دولت فدرال قوانین مربوط قرنطینه را تمدید نمی‌کند و آن را به فرمانداران ایالات واگذار می‌کند.

عصر پنجشنبه صدها معترض که برخی مسلسل در دست داشتند، به ساختمان ایالتی کنگره در میشیگان حمله کرده و تلاش کردند جلسه قانون‌گذاران درباره تمدید قرنطینه را به هم بزنند.

منتقدان ترامپ معتقدند او مردم را به خشونت علیه فرمانداران و قانون‌گذاران دموکرات تحریک می‌کند. برخی معتقدند وی با انتشار توئیت‌هایی درباره آزاد کردن ایالت‌ها، به هواداران افراطی خود این پیام را می‌رساند که دست به اسلحه ببرند.

فارس

پربیننده ترین خبرها