ماجرای اصلاحات جدید در عربستان

ماجرای اصلاحات جدید در عربستان
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 11:59

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: شاید عربستان سعودی به زودی برای بهبود کارنامه حقوق بشر خود، اصلاحات جدیدی را دردستور کار خود قرار دهد.

العالم - عربستان

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه با صدور گزارشی نوشت عربستان در راستای اصلاحات گام های جدیدی برداشته زیرا اخیرا از اصلاح دو قانون یکی لغو حکم شلاق و دیگری لغو اعدام محکومینی که در سنین پایین دست به جنایت زدند، خبر داده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه از طرح های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفت: طرح های بیشتری مبنی بر اصلاح قانون مجازات هفته ها یا ماه های بعدی اعلام خواهد شد و اینکه برخی جرم های مشخص فقط توسط قضات تعیین نشود.

این خبرگزاری اعلام کرد هدف از این اصلاحات بهبود آوازه عربستان در سطح بین الملل است که به دنبال قتل خاشقچی و نقض حقوق بشر در جنگ یمن به شدت آسیب دیده است.

این خبرگزاری به دنبال بحرانی شدن روابط ریاض و واشنگتن ناشی از تلاطم بازارهای انرژی جهانی به دلیل تصمیم عربستان در افزایش تولید نفت در ماه مارس به این خبر اهمیت زیادی نشان داد.

تصمیم عربستان سعودی در کاهش بهای نفت، همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان ، به بخش نفتی آمریکا خسارت ملموسی زد و برخی از قانون گذاران جمهوری خواه اواخر مارس اعلام کردند در صورتی که عربستان به روش خود ادامه دهد،کمک های دفاعی آمریکا به این کشور را قطع خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز نیز اخیرا از تهدید مشابهی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با ولیعهد سعودی ابتدای ماه آوریل خبر داد.

پربیننده ترین خبرها