آنکارا: ۱۲ 'تروریست' را در شمال سوریه خنثی کردیم

آنکارا: ۱۲ 'تروریست' را در شمال سوریه خنثی کردیم
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 16:21

به رغم تداوم انتقادها درباره تحرکات نظامی آنکارا، وزارت دفاع ترکیه از یک عملیات تازه در شمال سوریه و 'خنثی' شدن ۱۲ عضو گروه تروریستی 'پ‌ک‌ک' خبر داد.

العالم - ترکیه

مقام‌های ترکیه اعلام کردند نیروهای این کشور در منطقه عملیاتی خود در شمال سوریه تلاش «تروریستها» را ناکام گذاشتند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد در نتیجه یک عملیات نیروهای امنیتی این کشور در شمال سوریه واقع در نزدیکی مرز ترکیه، ۱۲ نفر از اعضای «تروریست‌های ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق)/ پ‌ک‌ک» خثنی شدند.

استفاده وزارت دفاع و ارتش ترکیه از عبارت «خنثی» کردن برای اشاره به یکی از این سه معناست: نیروهای طرف مقابل دستگیر شوند، کشته شوند و یا اینکه خودشان تسلیم شوند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه توئیتری امروز خود مدعی شد، تروریست‌ها سعی داشتند وارد منطقه عملیاتی موسوم به عملیات «چشمه صلح» ترکیه شوند اما ناکام ماندند.

ترکیه این عملیات را ۱۷ مهرماه سال گذشته در شمال سوریه آغاز کرد. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور ادعا کرده بود: عملیات «چشمه صلح» تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند.

به رغم ادعاهای ترکیه درباره اهداف این کشور از حضور نظامی در سوریه، مقام‌های دمشق بارها این حضور را محکوم کرده و آن را «اشغالگری» خوانده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها